Regga crossen som motard

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Har funderat länge på att bygga motard av crossen min. Det är så att jag har en reg.skylt till det. Vad gäller då? Bara att slänga på lysen, blinkers, plåt och besikta... :va Tacksam för goda råd! :tummenupp
 

olsson_84

crill
Gick med
19 Apr 2006
Ort
I en två'a
Hoj
H-Q v-twin med sidovang -29, H-Q cr250 -79
Reg!!

Ring kinna bilprovning nr: 0320-130 84 fråga efter Roland elle Ulf så säger dom precis vad du ska göra och vad du behöver för papper. :Bugar
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
E-reggad är det som gäller,
alternativt www.blocket.se och köp en hoj som är klar.

Att LV-regga en cross som inte är förberedd för det av fabriken/importören
är bara en resa i frustrationens landskap.
 

turbo-mupp

Medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Harlösa
Hoj
Honda CR250 -87
E-reggad är det som gäller,
alternativt www.blocket.se och köp en hoj som är klar.

Att LV-regga en cross som inte är förberedd för det av fabriken/importören
är bara en resa i frustrationens landskap.

Jag har en annorlunda fråga...
Låt säga man har en E-reggad hoj (2t 250) och motorn rasar på den, är det då möjligt att hänga på motorn från en lv-reg godkänd gathoj från -09 om man tar katalysator, insprut och hela motorn samt den hojens bromsar och avgassystem och hänger på sin hoj, och få sin e-reggad hoj lv-reg? Det verkar ju vara motorn som sbp hänger upp sig på på två punkter specifikt, 1. ljudnivån, 2 avgasvärdena.

Om den nya motorn är godkänd enligt gällande regler, alla intyg för motorn finns, alla styr och avgasreningssystem för motorn finns och att motorn har samma effekt som orginalmotorn, skulle det väl gå att lv-regga hojen?

Eller?
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Nu förstår jag att ni bor mitt i "smeten" så att säga:) Men varför regga en Motard hoj? Motard på riktig svenska betyder =leka,busa som fan,wheeeelie!

Men sen är det ju klart, "farbror xenon lampor" kanske har lite överseénde om man kör reggat och blir tagen för vårdslöshet i trafiken:confused: vad vet jag!

En crossmaskin är INTE LV-reggbar (sorgligt men sant)

Mvh//2Fast!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jag har en annorlunda fråga...
Låt säga man har en E-reggad hoj (2t 250) och motorn rasar på den, är det då möjligt att hänga på motorn från en lv-reg godkänd gathoj från -09 om man tar katalysator, insprut och hela motorn samt den hojens bromsar och avgassystem och hänger på sin hoj, och få sin e-reggad hoj lv-reg? Det verkar ju vara motorn som sbp hänger upp sig på på två punkter specifikt, 1. ljudnivån, 2 avgasvärdena.

Om den nya motorn är godkänd enligt gällande regler, alla intyg för motorn finns, alla styr och avgasreningssystem för motorn finns och att motorn har samma effekt som orginalmotorn, skulle det väl gå att lv-regga hojen?

Eller?

du bör ju även ha en motor som passar exakt i ramen.. börjar du svetsa fästen så är de ju sfro= dyrt igen
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Nu förstår jag att ni bor mitt i "smeten" så att säga:) Men varför regga en Motard hoj? Motard på riktig svenska betyder =leka,busa som fan,wheeeelie!

Men sen är det ju klart, "farbror xenon lampor" kanske har lite överseénde om man kör reggat och blir tagen för vårdslöshet i trafiken:confused: vad vet jag!

En crossmaskin är INTE LV-reggbar (sorgligt men sant)

Mvh//2Fast!

Om oturen e framme och det skiter sig rejält, personskador etc, e det inte helt fel med reggat och försäkrat.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top