Regga för 25kw

Dallass

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2009
Hoj
honda cb650 -80
Varför hoj från 70-80talet?:va Crap väghållning och bromsar och med 25 kw så är det inte direkt high life på den sidan heller.

Blir nog ingen 400, snarare 750 eller 900.

Nyare hojjar e säkert roligare och trevligare att köra, skulle själv kunna tänka mig en sådan.

Men känns lite mer "äkta" med de gamla hojjarna. Skall ju kännas att man kör mc.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Ta du en funderare på vilken kubik du skall strypa? Enligt vad jag har hört så rekommenderar man inte att strypa typ 900cc. Ju högre kubik desto sämre går dom som strypta. Det är väl anledningen till att de flesta 25kw är 600cc.

Lilla a

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda Fireblade 954 -03
Jag har en FireBlade 954 som är strypt med brickor och gasstopp. Och det är klart att det inte blir samma drag och toppfarten är "bara" 170 km/h. Men dåligt tycker jag inte att den går, utan det har absolut funkat med strypning på den. Dock försvinner den i slutet av sommaren :tummenupp

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag har en FireBlade 954 som är strypt med brickor och gasstopp. Och det är klart att det inte blir samma drag och toppfarten är "bara" 170 km/h. Men dåligt tycker jag inte att den går, utan det har absolut funkat med strypning på den. Dock försvinner den i slutet av sommaren :tummenupp

Som sagt har jag ingen egen erfarenhet utan endast andrahandsinfo:) Grattis förresten till en jäkligt läcker hoj:tummenupp Definitivt en av mina favoriter.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
55-60 kg förare, medvind och ligga på tanken :D
det mesta går bara man vill
:tummenupp lite skillnad mot 75 kg förare, tyngre hoj och lite mera upprätt sittsällning :D

Ta du en funderare på vilken kubik du skall strypa? Enligt vad jag har hört så rekommenderar man inte att strypa typ 900cc. Ju högre kubik desto sämre går dom som strypta. Det är väl anledningen till att de flesta 25kw är 600cc.
jag kör en strypt 900 och tycler att den går helt dugligt. :) fast en synkronisering eller ombestyckning av förgasarna skulle kanske inte skada, varavar inte över 7,7k rpm i fart och har en mindre "dip" i vridet:näsblod

att de är flest 600cc hojar som är strypta borde väl ha mera med tillgången på att de relativt billigare/smidigare än större hojar, än att dom stora skulle gå sämre.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
att de är flest 600cc hojar som är strypta borde väl ha mera med tillgången på att de relativt billigare/smidigare än större hojar, än att dom stora skulle gå sämre.

Ska du strypa bort hundra hästar på en litersklubba får du inte mycket körbart register kvar jämfört med en hoj som du har strypt bort 10 hästar på.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag har en FireBlade 954 som är strypt med brickor och gasstopp. Och det är klart att det inte blir samma drag och toppfarten är "bara" 170 km/h.

Och det gick ju alldeles utmärkt att halvt köra ihjäl sig på den moppen ändå :näsblod

Hur är det med ryggen?

Ska du strypa bort hundra hästar på en litersklubba får du inte mycket körbart register kvar jämfört med en hoj som du har strypt bort 10 hästar på.

Äh, min YZF 750R gick rätt "bra" när 90 hästar var bortstrypta. Men det finns inte en chans att jag skulle sätta i brickorna igen efter att ha smakat på alla 125 original-hästarna. :gnissla

Lilla a

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda Fireblade 954 -03
Som sagt har jag ingen egen erfarenhet utan endast andrahandsinfo:) Grattis förresten till en jäkligt läcker hoj:tummenupp Definitivt en av mina favoriter.

Nä, jag bara skrev min erfarenhet! Men det kanske kan skilja mellan olika hojar också. Kan bara säga att den jag har funkar att strypa.:)

Tack så mycket, en av mina favoriter också! :tungan

Och det gick ju alldeles utmärkt att halvt köra ihjäl sig på den moppen ändå :näsblod

Hur är det med ryggen?

Hehe, och just då utnyttjade jag långt ifrån alla de km/h som en fin strypning tillåter. Men jag kan ju inte direkt påstå att en FireBlade är någon bra offroadcykel... Den gör sig bättre på vägen :rolleyes:

Men ryggen är så gott som bra! Tackar som frågar!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati