Tysken skrev:
Larmtjänst nästa! Låt dom göra en identitetskontroll, då etsar dom fram det gamla numret.
Går det inte att väcka till liv så försök göra ett rambyte. Osäker på om det över huvud taget går men kolla med sbp.
Och vad du än gör, kolla av allt med Larmtjänst och bilprovningen innan du köper eller stämplar om nåt. Lyssna inte på nån här, låt inte nån verkstad stämpla om nåt och gör det för guds skull inte själv.
Jag vet hur surt det kan vara att stå med en skrotad "grön" hoj och en frisk "grön" ram som tyvärr gått felaktigt igenom systemet och därigenom är totalt obrukbara pga "Goda råd" från folk som "vet". Att tro är att inte veta...
Vet inte hur mycket du har läst av inlägget och av det jag skrivit, men en liten sammanfattning..
1. Cykeln har ett chassi nr som ej följer hondas nr serie, och motorn var nr omgjort till en serie som ej fanns heller och därmed så var dom numrerna "gröna" vid kontroll innan köp.
2. Cykeln har varit hos polisen och dom har etsat ramen men ej fått fram fullständigt chassi nr. eftersom det andra nr var inknackat över....det enda som går att tyda är 56 i slutet.
3. Pga av att polisen ej kunnat fastställa identitet så hamnade cykeln hos han jag köpte cykeln av.
4. Jag har redan köpt cykeln.
5. Jag har kvitto från polisen som tidigare ägare fått, och kvitto mellan mig & tidigare ägare med personnr och körkortskoll osv..
6. Med den hjälpen som jag fått av Svenska Honda har vi med största sannorligheten funnit identiteten på cykeln och på det id´et står Folksam som ägare sedan -98.
Så imorrn ska jag ringa Folksam & prata med dom, så får vi se....