Regga in en DT125R?

Snowman89

Guest
Regga in en DT125R? *div andra dt125r problem*

En kompis ska sälja en oreggad dt125r -98a som han enbart haft att kört i skog med, går det att göra?
Vilka papper behövs då?

Last edited:

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Hoj
Ducati
Ursäkta men lånar tråden..

Undrar samma sak om en Aprilia Rs250 utan papper, som gått som tävlingshoj...

Snowman89

Guest
Kronen skrev:
vrf inte ringa till VV istället o höra.. då får nog ni/du bättre svar. :tungan
heheheh joo, det visade sig att han aldrig hade haft den besiktad men förra ägaren hade så alla papper och allting var klart, han hade inga lampor eller nånting kvar.
Så vilka lampor är godkända av besiktningen?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Snowman89 skrev:
heheheh joo, det visade sig att han aldrig hade haft den besiktad men förra ägaren hade så alla papper och allting var klart, han hade inga lampor eller nånting kvar.
Så vilka lampor är godkända av besiktningen?
alla E märkta.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Svanen skrev:
Det ska vara E märkt och med skyltbelysning.
precis.. sådanna lysen hittar du hos vilken försäljare somhällst. Addemoto, jannes, lelles, touring osv osv osv osv. Finns nog hos din lokala moped handlare också.. :hihi

Snowman89

Guest
vart kan man få tag på tändningslås, hastighetsmätaren och alla strömbrytare som sitter på styret?
cykeln är laglig men crossbantad av förra ägaren, alla papper finns så den är INTE stulen

Trance_up

Guest
En lite tillägsfråga:
Varför köpte du en Dt 125 totalt strippad på elsystem? Vore det inte bättre att du köpt en riktig cross i stället :va

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Snowman89 skrev:
vart kan man få tag på tändningslås, hastighetsmätaren och alla strömbrytare som sitter på styret?
cykeln är laglig men crossbantad av förra ägaren, alla papper finns så den är INTE stulen
finns standard handtag hos din lokala MC handlare annars köp std från en annan hoj. Till husan kostar det runt 1000kr :3freak . Tändsningslås finns också att köpa pirat hos touring.se finns till DT där också har jag för mig. :va Hastighetsmätare köper du en cyckeldator med bakgrundsbelysning.

Snowman89

Guest
Trance_up skrev:
En lite tillägsfråga:
Varför köpte du en Dt 125 totalt strippad på elsystem? Vore det inte bättre att du köpt en riktig cross i stället :va
elsystemet finns kvar, killen säger att förra ägaren hade strippat den till en cross men jag tänkte fixa ihop den som den ska vara, men nu säger killen att han inte fick några papper med......
han skulle höra med hans föräldrar som var med när dom köpte om dom har dom, om papprena inte kommer fram vad tycker ni på sporthoj om att "hänga" ut annonsen eftersom den antagligen är stulen då?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Snowman89 skrev:
elsystemet finns kvar, killen säger att förra ägaren hade strippat den till en cross men jag tänkte fixa ihop den som den ska vara, men nu säger killen att han inte fick några papper med......
han skulle höra med hans föräldrar som var med när dom köpte om dom har dom, om papprena inte kommer fram vad tycker ni på sporthoj om att "hänga" ut annonsen eftersom den antagligen är stulen då?
behöver inte vara stulen. Annonsen är ju för övrigt ofentlig så det gör ju inget om du "hänger ut den" här.

Trance_up

Guest
Jag tycker att du ska göra dig av med den.
Det verkar väldigt omständigt(och dyrt) att hålla på att köpa lysen och massa grejs. Om det dessutom saknas paper så är den absolut inget att ha!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA