Regga racehoj

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Jag funderar på att regga min racehoj för att kunna köra lite vanliga bandagar me. Nån som vet vad för krav besiktningsverket har. Vadmåste fungera för att få den reggad, lysen blinkers mm förstår jag men tex stöd och startmotor och annat dylikt som inte finns på en race hoj? Nån som har ett gammalt protokoll att dela med sig av?
Tacksam för alla svar!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
marcus nilsson skrev:
Jag funderar på att regga min racehoj för att kunna köra lite vanliga bandagar me. Nån som vet vad för krav besiktningsverket har. Vadmåste fungera för att få den reggad, lysen blinkers mm förstår jag men tex stöd och startmotor och annat dylikt som inte finns på en race hoj? Nån som har ett gammalt protokoll att dela med sig av?
Tacksam för alla svar!

Kör i licensgruppen, finns ju på nästan alla bandagar.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Tja först måste ju hojen varit reggad. Sen är det nog mest db du bör oroa dig för. Glöm ej den livs viktig reflexen. Lysen måste ju vara kopplet. Stöd och annat krafs kan jag inte tänka mig att dom slår ner på. Bäst är ju att ringa bilprovningen och fråga.

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
db tror jag inte är problem cyklen är ju helt original förutom att vissa saker är bortplockade

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Utan det blir det nog problem har för mig att du måste typ besitiga hojen då men som sagt ring Bilprovningen dom vet ju hur allt funkar

Kullberg

........
Gick med
11 May 2003
Hoj
DM Brutale
marcus nilsson skrev:
Vet inte faktiskt om jag har det måste kolla upp det

har du inte dom måste du köpa ut dom och det går på 2000, sen måste du väga den och registrerings besiktiga den så räkna med 4000 om du inte har papperna.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Skaka fram ett registreringsbevis annars blir det stökigt. Om du inte har ett registreringbevis måste du registreringsbesiktiga den och för det krävs ett typintyg (eller vad var det nu hette igen?) från tillverkaren där de intygar att samtliga exemplar av den modellen upprätthåller vissa krav på avgasrening, buller, material i bromsbelägg och en massa andra saker. Det innehåller även de uppgifterna som står i registreringsbeviset, alltså, motortyp, vikt, effekt o s v. Om du inte har ett sådant typintyg måste du skaffa alla dessa uppgifter själv. Du kan ju bara tänka dig vad det kostar i tid och pengar att få alla dessa uppgifter svart på vitt. När det gäller en moppe för 30000 kr är det inte värt det. Fixa fram registerigsbeviset, det är det enda raka. Om det inte finns något regbevis, eftersom det är en tävlingscykel kanske den aldrig blivit registerad i något land, skulle jag råda dig att ringa till TMP i Danmark.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Svens hoj har varit reggad så det är inga problem med det.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hur skulle det funka med en hoj som är köpt i Danmark och aldrig införd, eller ja, reggad och momsad i sverige?
hojen är nu över 6månader och har gått sian 500mil, för det finns väl en regel om det?
1000R handlar det om.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Farsan hämta sin Buell i tyskland fick skruva fram mätaen till 500 mil. Det ska inte vara några problem så länge du har alla papper.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...