Regga tillbaka från 25kw?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tja gubbs.
Det är så att "en kompis" till mig :rolleyes: hans körkort går över från mellankort till tungt körkort om några dagar och han undrar om han ska regga tillbaka hojen till ursprungseffekten (40kw).

Strypningen på 25kw är borta för längesen.

Hojen är ju ändå försäkrad på ursprungseffekten så frågan är om nån bryr sig att den är reggad som 25kw men har 40kw.

Han får ju dessutom köra tungt när som helst.

Så till frågan. Ska han regga tillbaka den till ursprungseffekten eller skita i det?
Han är tacksam för svar!

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Klart du ska försöka ha den reggad på 25kW, de blir ju bra mycket billigare i försäkring om du har de så.

Om det gör något, nja visst kan de bråka om du skulle krocka men då är det bara att spela dum och säga att du inte hade någon direkt koll på försäkringar utan bara tog det som hon i kundtjänsten erbjöd dig...

Kör så de ryker :)

Coola Ola

Guest
Sitter inte strypningen kvar skulle jag nog trots allt tagit en omreggning. Försäkringsbolag utnyttjar alla kryphål de kan. Är den reggad på 25 kW men har full effekt i motorn kan de säkert hävda bedrägeri då ju faktiskt registreringsuppgifterna inte stämmer med hur hojen ser ut. Det handlar väl om 1500 pix? Kan det kanske vara värt för att slippa oroa sig.

Spela dum funkar nog väldigt sällan gentemot försäkringsbolag :rolleyes:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Men alltså jag har den försäkrad på ursprungseffekten.

Så jag menar det spelar väl ingen roll om den är 40kw och reggad som 25kw om den ändå är försäkrad som 40kw.

Nu blir det snurrigt, men jag undrar om jag ska regga tillbaka den till 40kw eller inte. Spelar det någon roll liksom :va

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Dessutom en stor fördel med det lägre kw-antalet, om han skall sälja hojjen så kan någon köpa den o köra som "mellanklass" på pappret, han har inget att riskera ioch med att han har rätt körkort samt att hojjen är nog säkerligen rätt försäkrad.

Jag har "strypt" effekt på pappret, 74 kw ioch med 100 hk gränsen som fanns förr, men fullt försäkrad på 107kw och tokbillig premie!!! :tummenupp

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
jo jag håller nog med, men det är ju så många hojar som säljs där det står 25kw på pappret 2000kw på riktigt.

Och då undrar jag liksom (vilket jävla ord) varför dom har kvar dom mellanreggade.

Klotar man så blir det ju asjobbigt om "dom" märker det.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Egentligen borde ju försäkringsbolaget kunna skita i att betala ut pengar ifall försäkringen står på fulleffekt och den är strypt oxo, för det är inte samma hoj som på registreringsbeviset?

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
GSXR 1000 -01
kostar 600 pix att reg besikta om den... är väl inte direkt nån summa att bråka om? Var på den säkra sidan, regga om...

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
mange86 skrev:
kostar 600 pix att reg besikta om den... är väl inte direkt nån summa att bråka om? Var på den säkra sidan, regga om...

Kan bara hålla med, har nyss gjort det med min. Lita på att även om du försäkrar för full effekt så kommer F-bolaget försöka komma undan om de kan. Lita aldrig på dem :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år