Reggade mig på SH för 10 år sedan

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Senaste registrering var 6:e mars 2003, så drygt tio år. Men gick med sensommarn 2002 (10,5 år), ungefär när Yahoo-forumet började trappa ned.

Har hänt en jäkla massa både privat och med jobb m.m. mycket kul och så tyvärr rejäla doser av riktigt elände. Är inte samma person som då, på gott och ont. Men intresset för hojåkning lever kvar och jag är lika galen, men mer erfaren...

Nånstans där längre fram hägrar en vår och torr asfalt.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Har hängt här sedan innan kraschen dvs mars 2003:
Då var jag 16 och med nytaget A1 kort. Tävlade framgångsrikt i MX och enduro och mindre framgångsrikt i RR.

Jag lever, det e jag glad för.
jag har kraschat otaliga gånger inom racing men bara skrotat 1 gatcykel
Jag är inte längre ung och lovande talang utan motionär som har svårt att få ihop åktid.
Mina vänner från SH är i livet bortsett från Dr Bike som dock inte avled i en krasch
jag är äldre och definitivt klokare.
jag har sålt en mc och köpt ett flertal nya. Behöver större garage.
jag har haft ihop det med en SH chey men gått över till en som bara är duktig på att blunda för däckskontot.
jag har aldrig varit på en SH fest
jag har aldrig kört en gruppkörning med SH
jag har säkerligen fått en del ovänner via SH men jag tänker fortsätta vara dryg
Jag har tagit examen och börjat jobba så ekonomin är kraftigt förbättrad
jag har inga planer med att sluta köra hoj

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Har varit med sen innan kraschen har jag för mig, kusinen körde hoj o vi jobbade ihop en period då satt vi o surfa SH på "rasterna"
Några års uppehåll senare så reggade jag mig, skaffade körkort, åkte gathoj några år.
Drog igång den Örebro/Karlskoga träfftråden som fortfarande är i liv, lärde via den känna lite nytt folk o drog ihop lite körningar.
Flummade runt, var på nån fest, träffa lite folk.
Blev permantentbannad.
Gick över från gata till grus.
Reggade om mig igen.
O här är vi nu.

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Var 15år och körde en honda mt5 när man reggade sig här för 10 år sedan.

Hunnit gå igenom gymnasiet, ägt ett antal olika sportcyklar/motarder/crossar, börjat jobba och rest en del.
Inte hunnit med några krascher än med gatcyklar och inte fått vara med om att förlora nån vän heller i mc-körningen vilket jag är mycket glad över.
Sjukt mycket har hänt på 10år både i livet och körstilsmässigt(till det bättre):fyllisar

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Man är ju inte på 10 år riktigt.. Men 6 starka (och mindre starka) år har det har det hänt lite på.

Jag har träffat sjukt mycket folk på SH och körningar via SH, fått både vänner och ovänner.
Som TS skrev: Jag har tyvärr sett för många försvinna för gott här på SH, både folk man bara känt till via nick, men även folk man känt & kört/umgåtts med.. R.I.P
Jag har vart på otaliga fester och afterwork med folk från SH och haft både bland de roligaste men även de galnaste stunder i mitt liv med SH-folk.
Jag har gott från 125:a till mellanklass, till tung sporthoj.
Jag har gott från att bara veta hur man byter olja i hojen till att bli en utbildad motorcykelmekaniker.. Och självklart få massa studieskulder :)
Jag bytt karriär några gånger. Nu är jag inne på svets.
Jag har lärt mig köra bakhjul (tack Jagad)
Jag har en massa klantvurpor och några enstaka krasher i bagaget. Aldrig totalkvadat en hoj dock.. men en bil däremot!
På tal om det: Jag har insätt att jag är bättre på att köra hoj än bil.
Jag är nog inte mycket rikare.. marginellt och varierande isf.
Ju klockare jag har blivit desto knäppare har jag blivit de senaste åren :)

Ja mycket kul som kan hända på 6 år när man kommer in i hojvärlden!

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Var bland dom 100 första som reggade sig på detta forum efter potatoes mc forumet dog(?)

Det lär vara ca 11 år sedan men har inte vart så aktiv direkt...men kommer ihåg ravetrancer med sin kameleontfärgade R1 :)

Åkte en Cagiva Mito 125 -99 på den tiden :D
Barn, jobb, andra intressen har ställt till det för en ;) Men nu är det dags igen med sporthoj ;)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Var bland dom 100 första som reggade sig på detta forum efter potatoes mc forumet dog(?)
Ändå har du medlemsnummer 1313. Endast TomK här i tråden har lägre än jag så vi var nog ännu tidigare, men än sen? Bagateller! Det roliga är att vi är här än och bidrar och kör hoj! :tummenupp

Recap sen 2003:
+Lämnat huvudstaden för Småland
+10 kg :(
Endast bytt ett fåtal hojar. Har svårt att sälja. Uppgraderar
-En ordentlig vurpa på Mantorp 2008
+Träffat min blivande fru genom ambulansen :D
+Fått en dotter som redan är biker (åkte moppe 10 månader gammal)
+Uppfostrat ett antal nya bikers (varit körkortshandledare åtta gånger)
+Slitit ut fler däckssidor än kört platt mitten
+Bjudit in folk till mekardagar och grillfester genom Sporthoj.com (senast i lördags)
+Försöker dela med mig av kunskapen utan att vara viktigpetter. I stort sett omöjligt på ett internetforum. (sorry Lemon :D )
+Byggt en CR500AF. Sjukt rolig!!
-Inte sänkt mina varvtider så mycket som jag önskat.
-Varit med om en dödsolycka på mc som fick mig att vilja göra så mycket som möjligt för att förhindra fler (fortbildning)
++Fått en massa vänner genom SH.com

//med förhoppning om minst tio år till här :tummenupp för det!
Whee-TwoUpTwoSpot.jpg

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kan vi inte lista vad som var bättre på SH och i resten av världen för 10 år sedan istället? Nu blir det ju lite väl mycket kramkalas i den här tråden... :)

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
He he hitta en bild från OGT från 2002.
För er som inte vet vad jag pratar om så står OGT för Old Gixxer Träff.
2002_0907_115524AA.jpg

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
10 år om 15 min...

Flyttat hem till Norrköping
Bytt hoj 7-8 ggr
Kraschat ett par ggr
Förlorat en mkt nära vän (RIP Lion) :(
Lagt hojåkandet på is och kör en aero v6 sålänge
Gift mig, köpt villa och skaffat en kombi :yoparty

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Man är ju inte på 10 år riktigt.. Men 6 starka (och mindre starka) år har det har det hänt lite på.

Jag har träffat sjukt mycket folk på SH och körningar via SH, fått både vänner och ovänner.
Som TS skrev: Jag har tyvärr sett för många försvinna för gott här på SH, både folk man bara känt till via nick, men även folk man känt & kört/umgåtts med.. R.I.P
Jag har vart på otaliga fester och afterwork med folk från SH och haft både bland de roligaste men även de galnaste stunder i mitt liv med SH-folk.
Jag har gott från 125:a till mellanklass, till tung sporthoj.
Jag har gott från att bara veta hur man byter olja i hojen till att bli en utbildad motorcykelmekaniker.. Och självklart få massa studieskulder :)
Jag bytt karriär några gånger. Nu är jag inne på svets.
Jag har lärt mig köra bakhjul (tack Jagad)
Jag har en massa klantvurpor och några enstaka krasher i bagaget. Aldrig totalkvadat en hoj dock.. men en bil däremot!
På tal om det: Jag har insätt att jag är bättre på att köra hoj än bil.
Jag är nog inte mycket rikare.. marginellt och varierande isf.
Ju klockare jag har blivit desto knäppare har jag blivit de senaste åren :)

Ja mycket kul som kan hända på 6 år när man kommer in i hojvärlden!

*gått

*insett

Fan, lill-skuggan, du ska betala våra pensioner...

300px-Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R

Det lär vara ca 11 år sedan men har inte vart så aktiv direkt...men kommer ihåg ravetrancer med sin kameleontfärgade R1 :)

Åkte en Cagiva Mito 125 -99 på den tiden :D
Barn, jobb, andra intressen har ställt till det för en ;) Men nu är det dags igen med sporthoj ;)

Aaahhhhh, en till som härjat runt i 11 år ;)

11 år här nu i februari. Precis allting har blivit otroligt mycket bättre. Inga problem, inga bekymmer. Glider bara runt på mina hojar och pillar lite med dem.
Enda trista var att MP-Racing totalförstörde min ZXR750/900 och min ZXR750R. Kostade mig strax över 200.000kr.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Men, är det mars 2003 första datum för när SH togs i bruk? Det låter konstigt för jag och Swedie var uppe i stockholm och körde hoj och jag hade inget körkort så han skjutsade mig. Jag fick körkort när jag var 19 om jag inte minns fel, jag är 31 nu...
Nåja, inte mycket har hänt under åren. +10kg, mer skulder och två ungar. Samma tjej och samma stad, annat jobb.
Kunde lika gärna ha varit för två år sedan, det är bara att inse att man är inne i hamsterhjulet...

Det här är det i särklass värsta som existerar. Helt likgiltig inför sitt eget liv och bara gör vad man sett ens föräldrar göra. Låter sig själv förfalla totalt och sen kommer 40-årskrisen som ett brev på posten.

Jag är lika gammal som dig men JÄÄÄÄÄVLAR vilken skillnad det är på oss 2 :D
Jag gör hela tiden vad jag vill. Utbildar mig varje år. Har jobbat i 6 länder. Testar hela tiden nånting nytt. Har bättre fysik nu än när jag som 18-åring tävlade i Taekwondo. Tävlade då i -63 kilosklassen och det gör jag fortfarande än idag som 31-åring. 7% kroppsfett, lite mer under offsesongen.
Är fri till att göra vad jag vill. Har rest runt jorden och tänker fortsätta med det.

.......... Och mycket mer därtill.
Inte kommit hem till Sverige än, ute och glider lite. Besöker Taekwondo-klubbar i hela Asien just nu och har det skitbra!
Funderar på att ta helikoptercertifikat när jag kommer hem till sommaren. Fortfarande för kallt där hemma!

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
ojojoj...

Medlem 282 efter BC, minns BC och hur alla gnällde över all ovärderlig info som försvann.
Tycker SH var bättre då, mindre folk, mindre PK, mer dubbelmoral och mer sarkasm.
Rossi vann VM, solen sken och jag var yngre, tyngre och mindre fet.
Bensinen var billigare, vintern kortare och spriten godare.

Trotts det finns SH kvar, och jag hoppas att alla medlemmar också finns kvar när sommaren är slut.

:gnissla:ajjabajja:ätapiller:jäs

(Jag creddar mig för att ha gjort dessa smileys, tjatade inte alls för att dom skulle komma med :lol)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping