Registrera 125cc fiddy som 125:a?

Trivium

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
På G
Tjenare!

Var lite osäker på om jag skulle lägga den här tråden här eller i 125 forumet men de fick bli här! :)

Men i alla fall, jag har hört att det ska gå att registrera en 125cc fiddy som 125:a? Stämmer det?

Och i sånt fall, vad hamnar kostnaden på ungefär?

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Yz250
Tjenare!

Var lite osäker på om jag skulle lägga den här tråden här eller i 125 forumet men de fick bli här! :)

Men i alla fall, jag har hört att det ska gå att registrera en 125cc fiddy som 125:a? Stämmer det?

Och i sånt fall, vad hamnar kostnaden på ungefär?

Det finns ju färdigt reggade att köpa... Orkar inte leta men du kan ju pröva blocket

B_86

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Hoj
Rd 350
Vart går de att köpa en sådan? Och en följdfråga, är de något att ha?

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
Vart går de att köpa en sådan? Och en följdfråga, är de något att ha?

Jag köpte mig en Dirt demon 125 igår http://www.blocket.se/vi/12602947.htm?ca=15_s Och dom har EN kvar till salu.
Har la kört en 10mil nu och har nog aldrig kört med ett så stort leende på läpparna ;) ruggigt kul. Får la se hur länge den håller, men finns gott om billiga delar till dessa så spelar ingen större roll om något går sönder. En ny motor kostar bara ca 3000kr :tummenupp

Last edited:

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Honda Z125-R
Du måste ha lysen etc dessutom måste du få papper från fabriken (regbevis) Vilket du inte får när du skaffar din fiddy. Du har ett ramnumer men det kommer du inte långt med.

Uddebo

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Xpit Minicross Midsize 06
Tja, ja funderar på att köpa en 50cc fiddy, om den går i 30, måste man registrera den o typ ta lektioner som på EU-moppe?:S

Gick med
17 Jun 2007
Hoj
ktm 125 exc
jag har me funderat på att skaffa mig en inreggad fiddy. Är det någon som vet nån bra inreggad fiddy eller om det är något att ha?

mvh Hedberg

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Jag köpte mig en Dirt demon 125 igår http://www.blocket.se/vi/12602947.htm?ca=15_s Och dom har EN kvar till salu.
Har la kört en 10mil nu och har nog aldrig kört med ett så stort leende på läpparna ;) ruggigt kul. Får la se hur länge den håller, men finns gott om billiga delar till dessa så spelar ingen större roll om något går sönder. En ny motor kostar bara ca 3000kr :tummenupp

Har också en dirt demon som såg exakt ut som din i början men har nu genomgått en extreme makeover så den liknar en motard mer.

men visst är det kul att bränna runt på en fiddy lagligt! många blickar får man också :yoparty

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
Har också en dirt demon som såg exakt ut som din i början men har nu genomgått en extreme makeover så den liknar en motard mer.

men visst är det kul att bränna runt på en fiddy lagligt! många blickar får man också :yoparty

Haha skojar du eller f*n va folk tittar när man kommer åkandes :D
Men lägg upp en bild på vad du har ändrat på din då så jag får lite idér, vill också fixa till den lite

RacerMic

Motoridiot!!
Gick med
18 May 2004
Hoj
KTM 690E-08, KTM 250EXCF-08, Honda XR350-83, KTM 250SX-92 / Rex Roadmaster 198cc 1950...
Thumpstar / Terra-Moto har reggade fiddys, både 50cc Eu och 125cc lätt mc.
mrkmotor.se

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...