registrera cross(motard) för gatbruk ?

yOOn

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag hade tanken att bygga om en Dt till motard.. men vart för dyrt.. =(...
Tänkte först bygga om framfälgen med bara nya ekra m.m ... men det gick inte så bra... Sedan kollade jag på nya motard fälgar men de passade inte på min framgaffel... var tvungen att köpa ny typ en yz gaffel.... men den va lite dyr också... fast det finns juh beg om man vill ha... men sen kostar fälgarna typ bara 15 papp... med ny bromsskiva och fästen m.m... och det blir ett jävla pill med att få ett nav som passar... så för mig skulle det typ kosta mellan 16-20 000+++ spänn... tyckte det va lite ovärt...

Här är en bra dt-motard sidan... på franska lr nåt men det är väll skit samma..
http://jclecat.free.fr/

spexan

sometime
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
ingen (än)
yOOn-Murdoc skrev:
Jag hade tanken att bygga om en Dt till motard.. men vart för dyrt.. =(...
Tänkte först bygga om framfälgen med bara nya ekra m.m ... men det gick inte så bra... Sedan kollade jag på nya motard fälgar men de passade inte på min framgaffel... var tvungen att köpa ny typ en yz gaffel.... men den va lite dyr också... fast det finns juh beg om man vill ha... men sen kostar fälgarna typ bara 15 papp... med ny bromsskiva och fästen m.m... och det blir ett jävla pill med att få ett nav som passar... så för mig skulle det typ kosta mellan 16-20 000+++ spänn... tyckte det va lite ovärt...

Här är en bra dt-motard sidan... på franska lr nåt men det är väll skit samma..
http://jclecat.free.fr/

Det skulle bli alldeles för dyrt o bygga om till motard, isället sätter man på nåra schysta landsvägs däck..
Borde väll gå på bredare däck än orginal eller? :crash

yOOn

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ingen
Yz gaffeln kanske skulle passa... annars kunde man fixa det med med lite pill.... Joo det skulle säkert gå att sätta på ett par vanliga landsvägs däck... men då kan jag juh lika gärna köra med typ siriac däck... tycker inte det är samma sak om det inte är 17 tums fälgar.... fast det är juh min uppfattning

spexan

sometime
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
ingen (än)
yOOn-Murdoc skrev:
Yz gaffeln kanske skulle passa... annars kunde man fixa det med med lite pill.... Joo det skulle säkert gå att sätta på ett par vanliga landsvägs däck... men då kan jag juh lika gärna köra med typ siriac däck... tycker inte det är samma sak om det inte är 17 tums fälgar.... fast det är juh min uppfattning

siriac däck ? :rodnar

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Conrad skrev:
Du skrev att " det lär inte hålla."

Då skriver jag: Det lär visst hålla, att åka enduro på gata...MEN... Den lär inte hålla...enduron alltså.
Varken enduron eller ideen med att köra E reggat lär hålla i längden. om han inte tänker börja köra enduro då förstås.

spexan

sometime
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
ingen (än)
Out_Spinner skrev:
Varken enduron eller ideen med att köra E reggat lär hålla i längden. om han inte tänker börja köra enduro då förstås.

nix det har jag inga planer på ;) ..

däremot undrar om det går på bredare däck än orginal på en CRM :crash

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
*Tag 1 st laglig dt125r

*Leta sedan upp en välvårdad gammal yz250-motor med netta 50 hk. Om jag minns rätt så finns det yz:eek:r från 80-talet med axakt samma ram som dt:n.

*Montera yz250-motor i dt125r

Något som jag själv funderade på under 125:a-tiden. Hittade dock ingen passande motor (annat än på bilder).

/Martin

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
berggren_martin skrev:
*Tag 1 st laglig dt125r

*Leta sedan upp en välvårdad gammal yz250-motor med netta 50 hk. Om jag minns rätt så finns det yz:eek:r från 80-talet med axakt samma ram som dt:n.

*Montera yz250-motor i dt125r

Något som jag själv funderade på under 125:a-tiden. Hittade dock ingen passande motor (annat än på bilder).

/Martin

ELLER EN DUCATI DESMOSEDICI MOTOR MED BRA MOS, OCH SÄTT I MELLAN RAMRÖREN!!! :hej

Bifogat

• yammadtdesmo.jpg
    yammadtdesmo.jpg
    14.2 KB · Visningar: 128

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Skämt åsido, med en yz250-motor på 125:an skulle man lugnt ha en riktigt riktigt grym maskin.

/Martin

spexan

sometime
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
ingen (än)
berggren_martin skrev:
Skämt åsido, med en yz250-motor på 125:an skulle man lugnt ha en riktigt riktigt grym maskin.

/Martin

absolut, men jag vill gärna ha en hojj jag kan köra utan att snuten tjafsar och hade ju varit bra om det gick igenom besiktning osv :(

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Jag funderade på att åka på en wr250f (250 fyrtakt) med 125cc dekaler på... men blev aldrig så...hade inte råd att lägga ut 70 000 på en "125:a"...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
spexan skrev:
absolut, men jag vill gärna ha en hojj jag kan köra utan att snuten tjafsar och hade ju varit bra om det gick igenom besiktning osv :(

Nää, fan du är så känslig ;)

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Wargen skrev:
:rofl tog du den tråden som låg sist i forumet eller :yoparty

börjar läsa och efter ett tag ås tycker jag inte ja sett tråden innan, men fan va lång den va. kollar datum!!! lyfta trådar på 3 år e rätt lagom :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!