4strokeforce
Ny medlem
Har läst runt i flera olika forum angående landsvägsregistrering av hojar som endast är registrerade för enduro. Något som är helt klart är att vägen är lång och svår enligt framförallt Philsson försök. Jag skulle dock gärna försöka bara man vet att det är möjligt.
Det är en KTM 380 exc som jag är riktigt sugen på att landsvägsregistrera. Jag har ringt KTM och dom kunde skicka COC-papper på en sån bara den var av årsmodell -00 och framåt, om den skulle vara en -04 och framåt så skulle det tydligen vara väldigt enkelt med att få den registrerad. KTM kan inte garantera att den går att göra landsvägsregistrerad.
Eftersom att KTM 380 exc slutades göra efter -01 så finns det bara två årsmodeller som kan göra projektet möjligt, dvs -00 och -01.
Nu kommer jag till mina frågor:
Eftersom hojen inte finns som landsvägsregistrerad modell, tror ni det är möjligt att genomföra projektet då?
Hur fungerar det med ljudkrav och effektkrav? Finns det med i COC-intyget?
Vad jag har förstått så ska hojen göras laglig med lampor och allt. Sedan behövs ett COC-intyg och ett vägningsdokument. Vad är det mer som behövs och hur går man till väga?
När jag har läst Philssons inlägg så har jag förstått att man måste få bekräftat på papper att hojen är återställd till COC-intyget. Hur och vart kan man få sådant bekräftat?
Skriv gärna ner allt viktigt som man behöver tänka på för att göra projektet möjligt.
Jag hoppas att jag kan få många tips och ideér från folket här på sporthoj både från Phillson och andra som har koll på hur man går tillväga
Det är en KTM 380 exc som jag är riktigt sugen på att landsvägsregistrera. Jag har ringt KTM och dom kunde skicka COC-papper på en sån bara den var av årsmodell -00 och framåt, om den skulle vara en -04 och framåt så skulle det tydligen vara väldigt enkelt med att få den registrerad. KTM kan inte garantera att den går att göra landsvägsregistrerad.
Eftersom att KTM 380 exc slutades göra efter -01 så finns det bara två årsmodeller som kan göra projektet möjligt, dvs -00 och -01.
Nu kommer jag till mina frågor:
Eftersom hojen inte finns som landsvägsregistrerad modell, tror ni det är möjligt att genomföra projektet då?
Hur fungerar det med ljudkrav och effektkrav? Finns det med i COC-intyget?
Vad jag har förstått så ska hojen göras laglig med lampor och allt. Sedan behövs ett COC-intyg och ett vägningsdokument. Vad är det mer som behövs och hur går man till väga?
När jag har läst Philssons inlägg så har jag förstått att man måste få bekräftat på papper att hojen är återställd till COC-intyget. Hur och vart kan man få sådant bekräftat?
Skriv gärna ner allt viktigt som man behöver tänka på för att göra projektet möjligt.
Jag hoppas att jag kan få många tips och ideér från folket här på sporthoj både från Phillson och andra som har koll på hur man går tillväga