Registrera mc utan regskylt

Lillbo

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2019
Hoj
Monark
Tjena alla, jag har kommit över en gammal hoj från 1975. Fick köpa den billigt av bekant som haft den ståendes i sitt hönshus i 20 år. Till kruxet är att den saknar både regskylt och regpapper. Han fick den i "betalning" för nått jobb och nu ville han bli av med den. Finns det något sätt jag kan kolla om den är stulen eller går att regbesiktia igen och få köra på gatan om man vill. Jag har ramnummer till den men ingen mera info förutom märke å modell. Någon som vet hur jag ska till väga, slipper helst landsarkivet då dom kostar 225 kr / 15 min
Mvh

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Har du inga reggpapper eller annan dokumentation så är det landsarkivet på ramnr som gäller.

Nighttrain

Medlem
Gick med
5 Apr 2019
Hoj
Harley, Ducati, Honda, Yamaha
Du kan ju alltid slänga upp märke, modell samt ramnr här så ev rättmätige ägare har en chans få tillbaka sin hoj.
Lär väl ändå vara minimal chans att någon saknar den om det stått undangömd i 20år

Lillbo

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2019
Hoj
Monark
Okej surt, men hoppas man får "rätt" svar från dem då för en rimlig peng. Har du haft nån kontakt med dom innan? Vet du isf om dom brukar ge svar?

Lillbo

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2019
Hoj
Monark
Du kan ju alltid slänga upp märke, modell samt ramnr här så ev rättmätige ägare har en chans få tillbaka sin hoj.
Lär väl ändå vara minimal chans att någon saknar den om det stått undangömd i 20år

Problemet där är det helt plötsligt är så många som är den rättmätige ägaren. Men om någon skulle sakna en monark 125 tts 1975 så får dom gärna höra av sig med sin dokumentation så får den personen självfallet tillbaka sin hoj. Jag vill inte "tjäna" på någon annans olycka.

FZR1000_2LA

Tekniknörd
Gick med
21 Jan 2017
Hoj
RD350, RG125, RG250, RG500, FZR1000, ..... +++++
Gör en ursprungskontroll via landsarkivet som Boris redan nämnt, eller möjligen var det länsstyrelsen.
(minns inte riktigt var jag gjorde det)
Kolla med närmaste snutstation via ramnumret om den är anmäld stulen, så slipper du alla som vill att det skall vara deras hoj :7peta

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Skulle gärna tänka mig köpa motorn med tillbehör...

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kontakta larmtjänst och bifoga ramnr, skriv att du har fått den men undrar om ev häleri etc så kanske de kan kolla med registret. Annars så lämna in som hittegods så får du sen papper på att det är din.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Whoa! En upphittad enhörning!

Färre än 100 TTS kvar i registret när jag kollade för typ 5 år sedan.

Lillbo

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2019
Hoj
Monark
Gör en ursprungskontroll via landsarkivet som Boris redan nämnt, eller möjligen var det länsstyrelsen.
(minns inte riktigt var jag gjorde det)
Kolla med närmaste snutstation via ramnumret om den är anmäld stulen, så slipper du alla som vill att det skall vara deras hoj :7peta

Ja det tycks vara landsarkivet som gäller. Jo får väl ta mig en sväng till en station och fråga. Dock undrar jag hur länge anmälningen finns kvar med tanke på preskitionstider m.m

Lillbo

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2019
Hoj
Monark
Whoa! En upphittad enhörning!
Färre än 100 TTS kvar i registret när jag kollade för typ 5 år sedan.
Ja denna kan bli en kul sak då den bara gått 328 mil dessutom, dock kräver den mycket jobb, men det ses mera som en utmaning. Den verkar vara relativt ovanlig så det gör det roligare med

Lillbo

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2019
Hoj
Monark
Kontakta larmtjänst och bifoga ramnr, skriv att du har fått den men undrar om ev häleri etc så kanske de kan kolla med registret. Annars så lämna in som hittegods så får du sen papper på att det är din.
Ja, detta var kanske en idé, då borde den antingen komma till rätt ägare eller lämnas ut riktigt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år