Registrera om till begränsad motorcykel

Andre001

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -02
Håller på att ta begränsat mc kort nu. Har kollat runt lite på blocket och försöker att hitta någon bra hoj som redan är registrerad till 25 kw och med strypningar men det är svårt att hitta någon bra. Sen hittade jag en Honda cbr som inte är strypt. Är det någon som har koll på hur mycket det kommer kosta att registrera om den och sätta in strypningar på den ?

Klukk

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Aprilia RSV mille 1999
Mc Kompaniet säljer alphatec strypsatser som antingen du eller en verkstad kan montera. du får också med papper på strypningen, har för mig att de kostar runt 1500. finns till de flesta cyklar.:yoparty

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
ap dyrt är det, iaf om du ha trottelstop.. det är bara en liten metalbit som de sätter dit för att stoppa gasen vid en viss gräns.. köpa in och montera tar iaf hondacity ca 4000 för.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Denna kanske?
Har själv varit intressent på denna hoj.
Den är strypt, (står ej i annonsen) jag har haft kontakt med annonsören om detta objekt och den är även reggad som strypt, dessutom ligger den relativt nära dig.
http://www.blocket.se/halland/Honda_cbr_600__Maste_bort_22211862.htm?ca=11&w=1

Hittade en billig försäkring på Folksam för 350 kr månaden, för denna hoj, trafikförsäkraad då.
Den billigaste försäkringen får du dock hos www.gjensidige.se på denna bajk.
Skulle kosta 219 kr (om du har hemma försäkring hos dem med, men den kostar bara en hundring)
Lycka till! :tummenupp

Last edited:

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Strypningssatts 1500kr
Verkstad ca 2000kr (gör det själv (enkelt) noll kr)
Omregestrering 600kr
Tips: Gör omregestreringen på hösten/vintern/våren. Då provkörs inte hojen pga risk för grus på vägarna. Alltså räcker det med bara pappret.

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
ap dyrt är det, iaf om du ha trottelstop.. det är bara en liten metalbit som de sätter dit för att stoppa gasen vid en viss gräns.. köpa in och montera tar iaf hondacity ca 4000 för.

4000kr?!?! Jag lämnade in min hoj på MCXpress och det gick på 1500kr, trottelstopp+intyg/bänkpapper osv.

Iofs har inte alla lyxen att ha mcxpress nära till hands:tungan. Tkr du ska köra på Mckompaniet

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
4000kr?!?! Jag lämnade in min hoj på MCXpress och det gick på 1500kr, trottelstopp+intyg/bänkpapper osv.

Iofs har inte alla lyxen att ha mcxpress nära till hands:tungan. Tkr du ska köra på Mckompaniet

Jo men hondacity är ju som de är.. även MC-varuhuset.. som vars verksta förövrigt har rätt dåliga service!

Ja men saken är att det de köper in strypet från Mckompaniet men sen tar de en massa pengar för att montera.. men sen tycker jag fan att 1500 kr för ett stryp(eller vad nu än det exakta priset var för att handla in) är lite väl mycket då det bara är en liten metallbit!:dummer

Last edited:

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
Jo men hondacity är ju som de är.. även MC-varuhuset.. som vars verksta förövrigt har rätt dåliga service!

Ja men saken är att det de köper in strypet från Mckompaniet men sen tar de en massa pengar för att montera.. men sen tycker jag fan att 1500 kr för ett stryp(eller vad nu än det exakta priset var för att handla in) är lite väl mycket då det bara är en liten metallbit!:dummer

Att montera ner gasarna, bestämma längd på metallbitar till 4förgasare, bänka, bänka, bänka. 1500kr är inte mkt för det...

Edit: Fast menade du 1500kr för ett komplett kitt du får hem i brevlådan, och montera själv, ja det är mycket.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept