Dessa ensamkommande hojar, ljuger säkert om sin ålder också!
Skämt å sido, till det priset, avsaknad av allt från regplåt till handlingar hade jag avstått.
Precis, tänkte inte hugga på den cykeln.
Tog den bara som ett exempel eftersom jag har en hoj (RG250 -86) jag fick på köpet när det investerades i en RG500.
Har köpt grejorna av en bekant som importerat 250'n från Italien åt sin sambo.
När han som bäst höll på med att få den reggad råkade han ut för ett tragiskt sjukdomstillstånd.
Allt gällande registrering av cykeln blev plötsligt fullständigt ointressant när det fanns viktigare saker.
Nu snart 10 år senare har jag börjat nysta i grejorna.
Alla papper fanns hos bilprovningen, hos den killen som höll i registreringsbesiktningar.
Sen monopolet släpptes ingår denna stationen i Besikta kedjan.
Killen är numera pensionär och kontoret han hade är urstädat.
Bekantingen jag köpte cyklarna av hade ringt och kollat häromdan.
Så, det ser mörkt ut att hitta alla orginalpapper som låg på den besiktningsstationen.
Vad kan man göra i detta läget
Innan jag ger upp kommer jag att:
Åka till besiktningsstationen för att prata direkt med folk på plats.
Ringa transportstyrelsen för att kollla vad som gäller.
Är det något mer man kan göra ?