Registrerad Fiddy cross

Gustaf

gkn
Gick med
7 Jul 2003
Ort
gbg
Hoj
-
Idag när jag gick till jobbet såg jag en fiddy med reg plåt. Någon här som har en registrerad fiddy? Vad har ni för försäkring och vad kostar den?
 

Twizz

Twizzed4life
Gick med
24 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Mellan hojar
Idag när jag gick till jobbet såg jag en fiddy med reg plåt. Någon här som har en registrerad fiddy? Vad har ni för försäkring och vad kostar den?

Det kan ju ha varit en maxpro eller en fym. Jag vet att dom har fiddy moppar registrerade. Det kostar lika mycket att försäkra dem som en vanlig moppe. Men det kan ju ha varit någon som bara satt dit en skylt för att förvilla snutarna.
 

Twizz

Twizzed4life
Gick med
24 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Mellan hojar
Ja det finns ju faktiskt några 125 oxå. Vet inte hur bra dom håller egentligen. Jag kollade på 125or först men tänker nog köpa en maxpro 50 och leka med på landet.
 

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
jag har en 125a vägreggad dock död nu :'( ... pajjade efter en sommar.. bara problem med den :/... men måste säga att det är nog absolut det roliagaste du kan åka på väg lagligt:p.. iaf om det är 125cc :p.. måste ju ha ny motor dill min nu :/:(... tänkte kolla om jag hittar en 140 lr 200 cc så jag får lite mer dra :p.. snuten lär ju inte märka något:p.. fast 200cc är ju stående så får la antagligen inte platts... någon som vet någon billig bra motor som kanske skulle passa? :D.. pöss ;)
 

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
har du reggat den själv efteråt eller går dom att köpa inreggade från återförsäljare? lär ju va jävligt prisvärt o skoj :)
Nej har inte reggat den själv utan den är reggad från början ;P alltså från återförsäljarn :p prisvärt är det då inte eftersom det antagligen pajjar som min eftersom det är kina skit :p... köpte min för 13 lax av en kille och då hade den gått 15 mil... 19.9 kostar den ny... och jag han inte köra med den en sommar änns innan min pajjade helt.. och innan det var det massa skit fel på den :p... men värkligen roligt absolut det roligaste som finns :p.. var riktigt kul det lilla det varade :p... men det vart dyrt :/ :( :p
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Squier ska du ha en riktig liten dräparmotor i gathojen så kolla på en YX165.
Man kan sen lätt ta upp den till 187cc med Takegawamotorkitt.

(Alla fiddymotorer med Hondabaserat chassi / motor , har samma motorfästen)

Sök på fiddy.se efter YX165:an
 

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
Squier ska du ha en riktig liten dräparmotor i gathojen så kolla på en YX165.
Man kan sen lätt ta upp den till 187cc med Takegawamotorkitt.

(Alla fiddymotorer med Hondabaserat chassi / motor , har samma motorfästen)

Sök på fiddy.se efter YX165:an

:va har min hondabaserat chassi? såfall lär det ju finnas många motorer jag kan hitta som passar lr? :D.... thx ska jag göra :yoparty :tuttar
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top