Registrerings papper! nu börjar det bli tjatigt =)

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
ingen
Ja nu tror jag att folk börjar tröttna på oss som försöker registrera från Enduro till landsväg:hihi fullt förståligt;)
(har kollat igenom alla möjliga trådar redan)
men jag tar detta kort..

frågor:

#1. Ni som har registrerat, vad är det för krav/bevis ni har behövt ha? Coc bevis? bullerbevis? miljö bevis? Euro3? Typintyg?
berätta gärna lite om dem.. HUR ni fick tag i dem osv..
jag vet t.ex inte riktigt vad ett typintyg är..

#2. Nån som känner någon som har registrerat en Enduro till lv 2008?:gnissla

#3. Inga kommentarer som t.ex "köp lv reggat redan, mycket enklare" DET OMÖJLIGA SKA SKE!:yoparty

mycket tacksam för svar!:rolleyes:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Är det inte lättar att du åker till en besiktningsstation och frågar dem kanske?
Ringer/mejlar VägV?

Lycka till iaf.

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
e de ingen som har något att säga?:hihi

Inga svar= ingen som har provat nyligen pga regelverket.

I år gäller dispens för Euro3, vissa nya modeller, att få igenom en äldre- glöm bort.
Även om du har ett COC från tidigare som är äldre än 1 år= värdelöst.

Jag tycker att du ska prova och sedan redogöra här på S-H om du lyckats.

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
ingen
Inga svar= ingen som har provat nyligen pga regelverket.

I år gäller dispens för Euro3, vissa nya modeller, att få igenom en äldre- glöm bort.
Även om du har ett COC från tidigare som är äldre än 1 år= värdelöst.

Jag tycker att du ska prova och sedan redogöra här på S-H om du lyckats.

låter som en bra idé! aja nu blir det till att ringa vägverket.. sen redogör jag här vad som händer:tummenupp

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Jag har en gång i tiden (3 år sedan) reggat in en Husqvarna TC 610 till landsväg.

Först försökte jag att regga om den ifrån E-reg till LV-reg men det var enligt regbesiktningen omöjligt om jag inte hade CoC intyg ifrån tillverkaren. Detta var omöjligt efter kontakt med Husqvarna Sverige samt huvudkontoret i Italien. Anledning, den är för gammal (det var en 95'a).

Så jag valde det smidigaste sättet, köpte en Husqvarna ram med papper på ebay.de och skruva ner min egen i molekyler samt flyttade över till den nya ramen. Beställde tid för regbesiktning för import fordon och sa dessutom till i förväg att fordonet var ändrat angående hjulstorlek och angav dom nya storlekarna (viktigt om du ska använda som motard). Resultat den enda LV-reggade Husqvarna TC610 i sverige. Dessutom blev den 3 år nyare iomed ramen var en 98'a.

speedbas

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
Husqvarna 570te 01`
Jag har en gång i tiden (3 år sedan) reggat in en Husqvarna TC 610 till landsväg.

Först försökte jag att regga om den ifrån E-reg till LV-reg men det var enligt regbesiktningen omöjligt om jag inte hade CoC intyg ifrån tillverkaren. Detta var omöjligt efter kontakt med Husqvarna Sverige samt huvudkontoret i Italien. Anledning, den är för gammal (det var en 95'a).

Så jag valde det smidigaste sättet, köpte en Husqvarna ram med papper på ebay.de och skruva ner min egen i molekyler samt flyttade över till den nya ramen. Beställde tid för regbesiktning för import fordon och sa dessutom till i förväg att fordonet var ändrat angående hjulstorlek och angav dom nya storlekarna (viktigt om du ska använda som motard). Resultat den enda LV-reggade Husqvarna TC610 i sverige. Dessutom blev den 3 år nyare iomed ramen var en 98'a.

Jag ska regga min Hva 570te 01`( 00 i papperen) till landsväg, nu på måndag. Jag ringde " teknisk upplysning" på bilbesiktningen och han sa att det var inga problem alla intyg fanns hos dom, Så det var bara att väga, sätta på bromskontakt på frambromsen,blinkers,tuta,helljus indikator,reflex bak,och besikta.:)

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Jag ska regga min Hva 570te 01`( 00 i papperen) till landsväg, nu på måndag. Jag ringde " teknisk upplysning" på bilbesiktningen och han sa att det var inga problem alla intyg fanns hos dom, Så det var bara att väga, sätta på bromskontakt på frambromsen,blinkers,tuta,helljus indikator,reflex bak,och besikta.:)

hoppas du inte blir blåst
för de brukar vara ljudmätningar mm
sen nu är de ju euro3

teknisk upplysning borde heta något i stil med tekniska gissningar ibland...

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton

Det var som fan, min är helt omöjlig att få till lv-reg enligt både Halvards o Bilprovningen så jag kör e-reggat. Berätta hur det gick och vad du gjorde för att få den lv-godkänd :)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Det borde väl inte gå egentligen? :confused:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Besiktings gubbarna kan göra lite hur dem vill, jag åkte på reg bes men det enda dem kollade var blinkers,bak och framlampa samt att bromsljuset funkade med frambromsen. Jag fick grönt ljus men dem påpekade att cykeldatorn inte var laglig men att dem ändå inte skulle bry sig så jag brassade i några dagar tills jag fick ett brev från VV där det stog att jag hade körförbud:confused: .... Så jag fick åka tillbaks och dem kollade samma grejer igen inget mer, fast denna gång sa dem att mätarbelysningen inte var nödvändig.

= :va

Sammanfattning, är dem lika slappa som nu borde det inte vara omöjligt att regga in en enduro hoj till lv:tummenupp

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
ingen
låter bra grabbs :) Speedbas du hör av dig senare o redovisar hur det gick ;) Loy ingenting är omöjligt!
joda Zolt de kanske går :D

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r

Har egen erfaranhet utav samma sak och tror tyvärr inte på dessa ord. Skriv här imorgon och berätta hur det gick. Nyfiken. :tummenupp

speedbas

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
Husqvarna 570te 01`
Har egen erfaranhet utav samma sak och tror tyvärr inte på dessa ord. Skriv här imorgon och berätta hur det gick. Nyfiken. :tummenupp

DÄ Ä TAMME FAAAN HELT OTROLIGT!!!!!! VART NATURLIGTVIS BLÅST!!!
kom in till falun glad i hågen efter beskedet från teknisk upplysning....Sen vart det tvär STOPP!! nu var killen där så just att han ringde Husqvarnas återförsäljare och dom kan INTE skriva ut nått avgas intyg det fanns helt enkelt inte när cykel tillverkades, så det är omöjligt ( även om du sätter på katalysator) Det är avgas krav från 18 juni 1999 och coc från1januari 2007.Han vart lika förbannad som mej att deras"tekniker" ( vilken sopa) hade grund lurat mej! Jag behöde inte betala för besiktningen för det var helt OMÖJLIGT för dom att godkänna den. Jag har namnet och arbets platsen där den så kallade teknikern jobbar så det ville dom gärna ha och det ska dom få! Sen är det ju synd för den killen att JAG har hans namn också. Jag kommer att besikta som enduro på onsdag sen skiiiiiter jag i det, det finns nog folk som är mer olagliga än jag så jag tar den smällen om det kommer nån.

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
ingen
det här känns ju bara totalt meningslöst.... varför håller de bara på med såna här satans jävla onödiga regler för? jag säger då det.. sverige...
och sen varför går de med på det bara för man byter ram till en exact lika dan? vad är det för ett jävla LAND vi lever i?!:huvet

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...