Registreringsskylt fram på alla MC?

Bör man införa registreringsskyltar fram på alla MC?

• Antal röstningar
    0

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Glömde säga att de som gillar idén säger att det skulle möjliggöra trängselskattebetalningar för MC.
Vi älskar ju skatter, eller hur? :näsblod

Trängselskatt för fordon som inte orsakar trängsel? :confused: Då ligger alla miljöbilar sämre till.

Vad gäller regplåt fram så självklart nej om jag får välja. Men det kommer, lita på det, tillsammans med att det är ägaren på fordonet och inte föraren (vilket måste bevisas) som kommer att åka på boten.

Ett rätt enkelt sätt att komma åt en grupp som kan visa fingret och uiiiila förbi fartkamerorna.

Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag är främst emot det därför att det skulle vara fult som f*n.

Att man inte kan åka dit i fartkameror osv ser jag inte som skäl. Personligen håller jag igen runt fartkameror för att inte spä på det dåliga rykte vi redan har hos gemene man.

Farsgubben har dock kört mycket hoj med regskylt fram. Lika lång och stor som en bilplåt... Jättesnyggt :rolleyes:

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Frågan om skylt fram, eller inte, är meningslös så länge det är en kriminell handling at åka (för) fort.
(föraransvar)

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
R6 -08
Jag är emot enbart för att jag inte vill se en grundlagsändring ang ägaransvaret, blir ju sjukt smidigt för alla poliser att aldrig behöva identifiera förare utan bara skicka ut böter lite som de vill. Sedan kommer man ju aldrig någonsin mer låna ut ett fordon till någon annan.

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Tror nog även att gynekologstolsåkarna skulle protestera högt.
Skulle vilja se Hells Angels skruva på skyltar fram på deras hojar.
O andra sidan skulle ingen kunna tyda dom plåtarna p.g.a vibrationerna.

Nej till nr-plåt fram, men tror tyvärr att det kommer komma inom en snar framtid.

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Ja, varför inte. Kan det få några av dagens alla fartstollar att fastna i kontroller är jag för det. Inför samtidigt böter i samma nivåer som Norge har. Kanske skulle det då börja ta emot lite mer att träna knäskrap på allmän väg.

För att göra det mer allmänt åtstramat för alla trafikanter ska även vårdslöshet i trafik bestraffas hårt. Rattfylla, påkörning av mc, oaktsamhet vid utfart från tillfartsväg ska ha mycket mer svidande straff än idag. MIsshandlar man någon till invalid är det ju fängelse direkt. Gör man samma sak med bil är det väl hyfsat riskfritt för efterverkningar. Bort med det daltandet.

*helt seriöst menat*

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Tror inte att det blir en skylt fram, jag tror det blir ett datachip snart i alla fordon så kan de skicka ut bötesbeloppen automatisk. Givetvis blir det fordonsansvar istället för föraransvar också.

Junior.Jr.

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
07/Honda/Cbr
inga regskyl.

Va ska man ha de till ja palla inte betala böter på mc de de som e rolig på sommaren att blåvita får jaga ;) de går ju inte när man kör Bil...:yoparty

Last edited:

mr_jonsson

Medlem
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
ZX10-R (Projekt RR, race replika)
Hittade en gammal hoj med regplåt i fronten :3freak

Motorcycle_front_number_plate.jpg

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Vill vi inte ha skylten får vi väl lov att skaffa argument som håller!
Det estetiska och aerodynamiken går bort direkt. Helt irrelevant för dem som bestämmer!

Åsså kan jag acceptera nästan vad som helst, bara jag slipper Reinfeldt där fram!

stormiz

Carpe Diem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
gsxr1000 k5 , honda crf450-06
nja regskylt fram tror jag inte på..

men dom fixxar säkert så att fartkamerorna kan skjuta oss i ryggen och böter skickas till ägarn av fordonet

Herlog

CBR600F 2001
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
2001 Honda CBR600F
Tror inte att det blir en skylt fram, jag tror det blir ett datachip snart i alla fordon så kan de skicka ut bötesbeloppen automatisk. Givetvis blir det fordonsansvar istället för föraransvar också.

Tänkte precis skriva samma sak. Plåtar är nog snart försvunnet. Blir troligtvis chip eller liknande istället. Snyggare, men besvärligare vid kontrollerna :gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln