Nyteknik
Bannad
Var finns reglementet för 250 SP att läsa?
Nyteknik skrev:Var finns reglementet för 250 SP att läsa?
Chris Ash skrev:På Svemos sida kanske? Vet att jag sett std reglementet på MCERR annars.
oFFkeFF skrev:Tror ingen riktigt publicerat reglementena på näten. Det kommer i pappersform med licensen som sagt. Dock brukar vissa ändringar i reglementena ibland står i de pdf som kommer från sektionsmöten.
Nyteknik skrev:Det låter som om jag får ringa SVEMO och be dem faxa reglementet för 250 SP.
håkanolsson skrev:Jag pröjsade 55:- för mitt. Så för att få lite valuta för pengarna så är du välkommen att ställa dina specifika frågor om 250 SP så ska vi se om jag klarar att svara.
Nyteknik skrev:Var finns reglementet för 250 SP att läsa?
Den måste väl ha tagits in av en nordisk importör.. dessutom har jag för mig att det måste vara rätt årsmodell som har importerats också(importerades en hoj 95-97 får du inte köra med en 94/98a...) Men snacka me Lodnert han ger säkert dispans om du har en schysst hojNyteknik skrev:Hyvens!
Som sagt: jag undrar vad som står skrivet om vad som gör en modell godkänd för att tävla i klassen. Kan en modell som ej har importerats till norden av generalagent vara ok? Dispens...?
kajlyl skrev:Den måste väl ha tagits in av en nordisk importör.. dessutom har jag för mig att det måste vara rätt årsmodell som har importerats också(importerades en hoj 95-97 får du inte köra med en 94/98a...) Men snacka me Lodnert han ger säkert dispans om du har en schysst hoj![]()
Nyteknik skrev:Och visar sig hojen duglig kan man ge sig fan på att det kommer protesteras högljutt från 250-förarna. .
Nyteknik skrev:Hyvens!
Som sagt: jag undrar vad som står skrivet om vad som gör en modell godkänd för att tävla i klassen. Kan en modell som ej har importerats till norden av generalagent vara ok? Dispens...?
Nyteknik skrev:Om det är upp till honom verkar det inte vara något problem. Han var tydligt uppmuntrande inför mina tankar att köra 400 fyrtakt. Men det skulle kännas lite kymigt att efter en lång vinter av förberedelser, inköp, licens etc. vara helt beroende av någons välvilja för att få starta. Och visar sig hojen duglig kan man ge sig fan på att det kommer protesteras högljutt från 250-förarna. Vore intressant att veta om och när Liten Debutant kommer att köras.
håkanolsson skrev:3.5 SÄRSKILDA BESTÄMMELSER FÖR STANDARD REGLEMENTE
3.5.1 I standardklassen tillåts endast serieprod. MC som saluförs i Sverige, Danmark, Norge o Finland som går att köpa via återförsäljare eller importör o är tillgänglig för allmänheten.
3.5.1.2 Klasser som körs enl standardreglemente:
125 STD junior
250 Sportproduktion
600 STD 4cyl/max 600cc
750 2cyl max 750cc
3.5.3 MC skall vara i det orginalskick för allmän landsvägskörning. Orginalskick ska kunna styrkas med hjälp av reservdelskatalog, typintyg eller verkstadsbok av föraren.
(sedan finns en massa som man får/skall ändra utöver ovan)
3.5.4 Endast MC från homologiseringslista (kallas den för "homo-listan" ?) framtagen av Svemo, DMU, NMF o SML får användas.
Men man måste läsa alla undantag etc för att få hela bilden. Hittar inget om dispens (har inte letat heller) Tog mig vatten över huvudet tror jag. Beställ reglementet från SVEMO!
/h
Nyteknik skrev:Tack! Tolkningen av texten ovan går att göra på många sätt. Ett är att vilken modell som helst är ok eftersom "importör" kan vara vilken privatperson som helst. Finns homologiseringslistan bland dina papper?
oFFkeFF skrev:Var lugn, det kommer inte hända![]()
![]()
håkanolsson skrev:3.5 SÄRSKILDA BESTÄMMELSER FÖR STANDARD REGLEMENTE
3.5.1 I standardklass tillåtes endast serieprod. MC som saluförs i Sverige, Danmark, Norge o Finland som går att köpa via återförsäljare eller importör och är tillgänglig för allmänheten.
Nyteknik skrev:Tack! Tolkningen av texten ovan går att göra på många sätt. Ett är att vilken modell som helst är ok eftersom "importör" kan vara vilken privatperson som helst. Finns homologiseringslistan bland dina papper?
Axxexs skrev:Den "tolkningen" går tyvär inte hem med resten av meningen! Den ska ha varit saluförd i Sverige, Danmark, Norge eller Finland! OCH tillgänglig för allmänheten!
Om du skulle kunna "tolka" det som att vilken mc som helst är tillåten bara den är importerad av vem som helst så skulle meningen sett ut så här kanske?:
I standardklass tillåtes endast vilken som helst serieproducerad MC som importerats... osv.
Skulle va konstigt om man "endast" fick tävla med vad som helst!?
Och att hojen importerats är ju självklart eftersom vi tävlar med motorcyklar som inte är tillverkade i landet. Men sålda av återförsäljare/importör för allmänheten i något nordiskt land.
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |