Reglemente

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jo 50 spänn är ett oacceptabelt ockerpris och jag kan inte för mitt liv gå med på att vi 500 utövare ska behöva betala denna otroliga summa som säkert ligger i samma nivå som produktionskostnad. Tacka vet jag internet så att vi kan slippa det i ett par år så kan vi höja licensen med ett par hundra igen istället......

Missförstå mig rätt, reglementet BORDE finnas på nätet och vi BORDE betala det genom licensen, vilket vi ju faktiskt gör. Mitt resonemang bygger bara på att vi aktiva kan vara lojala mot vårt förbund tills dess att de fattar det självklara beslutet att lägga ut det på nätet. Att börja löjla runt med "piratkopiering" är lika patetiskt som att smita ifrån inträdet på racen.

Om någon vänlig själ däremot skulle kunna riva av reglementet i pdf-form så skulle vi kunna söka tillstånd hos Svemo och, om så gives, lägga upp det på roadracing.se

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Chrille skrev:
Jo 50 spänn är ett oacceptabelt ockerpris och jag kan inte för mitt liv gå med på att vi 500 utövare ska behöva betala denna otroliga summa som säkert ligger i samma nivå som produktionskostnad. Tacka vet jag internet så att vi kan slippa det i ett par år så kan vi höja licensen med ett par hundra igen istället......

Missförstå mig rätt, reglementet BORDE finnas på nätet och vi BORDE betala det genom licensen, vilket vi ju faktiskt gör. Mitt resonemang bygger bara på att vi aktiva kan vara lojala mot vårt förbund tills dess att de fattar det självklara beslutet att lägga ut det på nätet. Att börja löjla runt med "piratkopiering" är lika patetiskt som att smita ifrån inträdet på racen.

Om någon vänlig själ däremot skulle kunna riva av reglementet i pdf-form så skulle vi kunna söka tillstånd hos Svemo och, om så gives, lägga upp det på roadracing.se

Ja, det är fantastiskt vad mycket smörja Svemo lägger ut. Men det enda viktiga - Reglementet, var fan finns det??????????

Jag kan fixa till en pdf. Men jag har inte fått det än. Hur många sidor kan det vara? 20? 100?

Tror inte dokumentet har "Verk-status" Uphovsrätten bör väl då inte sätta käppar i hjulet? Det är väl som att publicera info från Vägverket eller RSV?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det gällde 250SP. På fyrtaktare måste du ha en tät underbalja som håller olje- och vattenspill ombord någorlunda.

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Mattias skrev:
Det gällde 250SP. På fyrtaktare måste du ha en tät underbalja som håller olje- och vattenspill ombord någorlunda.

OK. Det är just liknande grejer jag behöver veta så jag kan anpassa medans man snickrar. Allt detta måste ju stå utförligt i Reglementet? Eller?

/h

(EDIT) Gul ! Nä inte behöver du pröjsa. Det borde väl komma upp snart.

Last edited:

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
På roadracing.se läste jag

"...Oavsett vilken kategori förarna tävlar i ställs ett antal grundläggande krav på maskinerna. Det finns särskilda tekniska reglementen som beskriver vad som gäller...."

Är det ett särskilt reglemente? Finns det flera? Han på Svemo verkade inte ha koll. Han skulle skicka "Reglemente" punkt slut.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
håkanolsson skrev:
På roadracing.se läste jag

"...Oavsett vilken kategori förarna tävlar i ställs ett antal grundläggande krav på maskinerna. Det finns särskilda tekniska reglementen som beskriver vad som gäller...."

Är det ett särskilt reglemente? Finns det flera? Han på Svemo verkade inte ha koll. Han skulle skicka "Reglemente" punkt slut.

Det häfte som du kommer att få från SVEMO innehåller alla de olika och särskilda reglementen, särskild här med avseende på de olika klasserna och deras särart, som finns för de olika klasserna.

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Fick reglementet idag. Ser ut som att en klip/klistra-hoj med 2-taktmotor inte funkar i Rockie600 eller annan klass. Kanske ingen större förlust. Skulle ändå aldrig kvala in.

Jag hoppas nu på Korpracing istället. Kanske försöka lobba lite på den tråden?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...