Regn och dåligt väder !!

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Så hur många genomför sina planerade resor ? Tycker det är regn och regn över allt .Ja om man inte ta sig ner till medelhavet ..

Vet inte om man kommer ångra sig om man inte kommer i väg men regn över 80 % av tiden man tänkt åka ( enligt väder sajter) så får man inget åk sug....:(

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag hann med det innan regnet dök upp. ;)
Men ska iofs iväg på en liten sväng till i augusti. Regnar det så får jag väl bli blöt. :tummenupp

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder... :rolleyes:

Bara att dra och hålla tummarna.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Äsch då, vad är väl lite regn. Precis hemkommen från 12 dagars hojåka Stockholm ->Nürburgring -> Sachsenring -> Stockholm. Regnade varje dag även om många stunder var regnfria. Bara man har schysst regnställ och dubbla handskar så man kan köra med torra handskar när väl solen skiner. Har också bra handskar som är i skinn, fodrade och varma och dessutom håller sig vattentäta länge, riktigt bra köp! Tog med den varma halskragen med fleece som också är skyddad och vattentät - den värmde gott i blåst, stormbyarna och regnet vill jag lova, trodde dock innan att jag inte skulle använda den men körde den hela hemvägen.

Kör med stövelöverdrag också, fult som f**n men håller en ju torr om fossingarna och blir man blöt om fötterna så är det ju inte kul alls längre, så det var nödvändigt.

Kör bara! Det är mitt tips! Men se till att ha varma och bra regnkläder.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
De bar o kör :tummenupp. ,med tanke på sommaren som helhet så är det bara o aceptera att man kommer o köra i regn om man ska köra överhuvudtaget :7peta.
Drar själv upp till Gävle på måndag från Blekinge (70mil) o räknar kallt men att det kommer o regna.
Så visst kommer o bli lite jobb o hålla hojen i ordning men vill ju ut o köra typ.
Viktigaste är ju att man har riktiga kläder o tar det lite lugnt om det regnar rejält.
Så ut o kör o njut av vår Svenska sommar :tungan.

Kom o tänka på när jag var i Skottland 2010 körde 701 mil på 13 dagar o cirka 250mil av dom i regn men vilka vägar där uppe :).
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?218456-Scotland-2010
/Maveric

Last edited:

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
R1200GS
Vädersajter, bah!! När jag drog hemifrån veckan före midsommar trodde smhi på snöfall och två plusgrader i Geiranger. Väl där (två dagar senare) upplevde jag hela åtta plusgrader, torr asfalt och klart till halvklart hela dagen. Ren njutning således. :banana

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Jo ...bra kläder osv kanske det inte är brist på .Men fan det är ju bra mycket roligare om det inte regnar varje dag !!
Man får sitta och mesa några dagar till innan man blir hysterisk och åker

HolmXR650R

Holmen..
Gick med
10 May 2011
Hoj
2000 Honda XR650R
Ja fan vilket jävla väder det varit å är...
Blir inte mycket åkande för min del, jag föredrar sol annars så gör jag nått annat..

Skall visserligen upp till Uppsala med hojen nästa vecka nån gång, å då får man väl räkna med å bli dränkt..Haha

Ha en bra Fredag allihopa..Å kör försiktigt i regnet!!

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Har inga planerade resor för denna sommar och mellan jobb, regn och annat har det knappt blivit något åka alls i år. Var en sväng till Ångermanland förra veckan när det var första semesterveckan och ok väder, men annars har det nästan inte blivit något.

Väderomslagen är snabba nu. För 30 minuter sen var det sol här och såg lovande ut för dagen. Nu är det åska och regn. Har man planerat en resa så åker man nog även om det regnar, men jag åker inte ut och nöjeskör under dagen i regn.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Körde med farsan ner till sachenring och tillbaka. Regnade som fan där nere när vi körde till och från banan/hotellet men inte många droppar dit och hem sen. Tur det...här är en bild på när vi kom till hotellet på fredag kväll efter världens regnoväder. Farsan hade nog 1/2L i varje stövel...heheP7060099.jpg

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Gick ut och körde idag kl 03.00 och kom hem efter soluppgång vid 04 tiden, sjukt trevligt var det kan jag säga!

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
ja Nu behöver man inte sitta och aja sig över vädret mer ... Nu fick mitt tänkta resesällskap kalla fötter och bokade 4 veck till indonesien för dyk/sol......Så nu är all eventuell europa touring över denna gången :(

Men impad av er som väljer att genomföra era turer i regn/blåst.. Men man får fortsätta kryssa runt på hemma plan tillsvidare.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
ja Nu behöver man inte sitta och aja sig över vädret mer ... Nu fick mitt tänkta resesällskap kalla fötter och bokade 4 veck till indonesien för dyk/sol......Så nu är all eventuell europa touring över denna gången :(

Men impad av er som väljer att genomföra era turer i regn/blåst.. Men man får fortsätta kryssa runt på hemma plan tillsvidare.
Åk själv! Kanske du hittar någon du kan hänga på?

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv

men så illa är det inte. man ska inte stirra sig blind på tex klart.se . Visst regnar det då och då, MEN det är inte regn hela tiden! Det är mest moln som ibland regnar! :fakta Sen blåser det inte märkvärdigt mkt i stockholm vad jag märkt.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Min resa blev av iallafall.

340 mil, 8 länder och stövlar som fortfarande stinker av svett.

+41 C var toppnoteringen nere i Bologna och runt 10-11 C och pissregn alla dom 67 milen hem från Hamburg var bottenstrecket.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO