Regn ?

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Snacka om selektivt seende....

Min Rain X verkar bara innehålla lösningsmedel och gör ingen nytta alls. Kanske iom namnbytet så kanske de hällt i lite vax så det funkar?

Hade samma problem på ett av mina visir, oavsett vad jag gjorde så så vägrade rainx fungera. Blev aldrig klok på varför :confused:
PÅ dom andra visiren fungerar det klockrent så det konstiga fick bli reservvisir.

Ska testa att polera det någongång och se om det gör någon skillnad men skeptisk....

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Geeeh, jag har inte varit någon stor vän av regn precis, men under 06 körde vi nonstop i en vecka i hällande regn på usla vägar i Sibirien, så efter det känns en skur eller några timmars regn härhemma som "ingenting".

Man får vara glad över det lilla :)

Å andra sidan kan jag tänka mig att det inte är någe vidare att sitta med skinnställ på en sporthoj i ösregn......

Fan, man kanske skule modda rutan och klämma dit en rejäl vindrutetorkare ala Mercedes.

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Kör också till jobbet varje dag. Hellre regn än SL.
Enda problemet är att elsystemet på banditen är lite uppfuckat, så när det yr mycket vatten bakom en lastbil eller liknande så dör den bitvis på någon cylinder.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Klart solsken är trevligast men man måste vara beredd på regn i alla lägen.

Jag har utnämnt mig själv till regntestare av mc-kläder, för det känns som att det ofta regnar när jag har tänkt köra.

Reklamerade häromveckan mc-stövlar, handskar samt regnstövlar, för att jag blev blöt i regn, trots att det står Waterproof, Dryway och allt möjligt på prylarna. Jag fick rubbet nytt ! Idag ska jag köra ca 35 mil och jag tänker inte dra på regnstövlar och regnhandskar, här ska testas ! :tummenupp

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Lite regn och kyla stoppar inte mig, kör 15 mil om dagen när jag pendlar till jobbet. :tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag höll när jag duschade senast, jag inbillar mig att jag håller för lite regn också! ;) Att bara åka lite när det är jätteperfekt, vad är man för hojåkare då? :va Har man suget efter två hjul i blodet så kvittar det vad det är för väder! :fakta

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Det verkar vara många som lägger stora pengar på sitt mc intresse, men de kör ju aldrig.

Det regnar.
Det är för kallt.
Det är för varmt.
Orkar inte.
Hinner inte.

Ja listan kan göra hur lång som helst på undanflykter.

Frågan är då, varför har man hoj? :confused:

MickeSthlm77

I morgon regnar det måsbajs
Gick med
5 May 2008
Hoj
2007, Honda CBR1000RR
Jag åker dagligen hoj vare sig det regnar eller solen skiner. Är man hoj entusiast så är man..
:yoparty

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Jag säger som de flesta; börjar det regna när jag är ute så kör jag vidare. Men jag sticker fasen inte ut och nöjeskör i befintligt regn.

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx-r 750
Jag är ju en av dem som kör med goretex ställ och en av fördelarna är ju att man slipper oroa sig för regn när man är ute och åker. Det enda är att det blir lite kallt om händerna om jag inte har varit smart nog att ta med mig vattentäta handskar. Det överlever man ju.
Att ge sig ut och åka i befintligt regn är väl inte riktigt lika kul som när det är uppehåll, men det är inget som hindrar om jag har planerat att köra. Det är ju inte så att jag bryr mig om att planera om bara för att det är lite vatten ute.

Jag tål vatten, mina kläder tål vatten och hojen tål också vatten. Så det hindrar inte! :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kör aldrig i regn om jag inte måste.. Min bil har inbyggt regnskydd känns dumt att inte utnyttja det :tummenupp

Jag kör bara hoj för att det är kul, och köra i regn är inge kul :fakta

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
En för var stund
jag kör till jobbet varje dag :)

Hur gör ni för att regnet inte ska "fastna" på hjälmen? Störigt när man inte ser något pga blött.

Kör fortare, och vrid huvudet lätt åt sidorna ibland så åker allt av :)

Det verkar vara många som lägger stora pengar på sitt mc intresse, men de kör ju aldrig.

Det regnar.
Det är för kallt.
Det är för varmt.
Orkar inte.
Hinner inte.

Ja listan kan göra hur lång som helst på undanflykter.

Frågan är då, varför har man hoj? :confused:

För att när man väl kör, så är det det bästa som finns? :)

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det är klart man blir lite mindre sugen att dra en oplanerad nöjestur på hojen om det regnar men om jag ska någonstans så kör jag även om det regnar. Jag har kläder avsedda för det ändamålet så.

Skulle man inskränka sig till att bara köra om det är fint väder finns ju risken att det blir väldigt lite körning ju.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Man är väl inte gjord av socker....

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Med tanke på hur torr jag var i stället när det var 28+ den senaste tiden så ser jag nästan fram mot att bli blöt utifrån istället.

Skrotade vinterbilen den 4april när jag hämtade ut den nya så det blir som förra säsongen hoj i ur och skur ända tills jag ställer av i nov/dec och köper mig ett nytt vinterlik.

Oplanerade turer blir det inte om det vräker ner men det som redan är planerat ställer jag inte in och jobbet måste man ju till.

Henrik

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...