Regndäck eller inte i 250SP

Jag tycker att

• Antal röstningar
    0

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
BrInK skrev:
det va hel lungt att köra på d209 när det va blött, till och med roligt....
207 måste va bättre iom mer mönster så man får leta upp ett par sånna också.
så börja inte klydda med regn däck och sånt trams nu micke....

Men om man skall köra med 207 i regn för att de är bättre och sen köra 208/209 i torrt så är det ju i princip som att köra med torrdäck och "riktiga" regndäck eller :va

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Magnus skrev:
Men om man skall köra med 207 i regn för att de är bättre och sen köra 208/209 i torrt så är det ju i princip som att köra med torrdäck och "riktiga" regndäck eller :va
207 är torrdäck med mönster ända ut, funkar nog skapligt i regn men inte lika bra som riktiga regndäck.

Miss Ullis

Che Spettacolo
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
ingen....
jag tänker så här man kollar nyheterna dagen innan ska det "kanske regna" eller till 100% regna sätter jag på 207;orna annars låter jag 209 sitta på och om det ändå skulle börja droppa från himlen så är det bara att skylla på däcken om man får en kass placering hehe :tungan

alltså 208/209 funkade helt okej på blött men om det kommer riktigt jävla mycket vatten så gör mönstert i 207 på sej rätt mycket skulle jag tro....
/BRINK på ullis konto! (fan glömmer alltid logga ut...)

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Precis man kör på som vanligt.

Börjar det sedan regna som fan så har man ett extra sett fälgar med 207 på.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Jösse skrev:
Precis man kör på som vanligt.

Börjar det sedan regna som fan så har man ett extra sett fälgar med 207 på.

Regeln med enhetsdäck är ju för att det skall vara billigt och bra. Man slipper ha extra fälgar och extra däck.

Blir det så att några har extra fälgar med 207 till regnkörning och 209 till torrkörning så har man ju förlorat enkelheten i klassen. Då är det enligt mig lika bra att få köra på riktiga regndäck.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
En av klassens stora fördelar är dess enkelhet och enligt mig så borde den förbli så. Det är lite olyckligt att 208 och framförallt 209 har så taskigt mönster för väta.
Skulle ni bestämma er för att släppa däcken fria, så tänk på att det kanske finns någon som känner någon som kan få fram finare gummiblandningar.

Keep it simple och kör enhetsdäck. Gå redan nu på Bridgestone, Metzeler, Pirelli, Dunlop och allt vad de heter och försök hitta ett bra "intermediate".

/JPS

kimpa26

If you gonna play,play to win!!!
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
Aprilia 250sp
Jörgen Player Special skrev:
En av klassens stora fördelar är dess enkelhet och enligt mig så borde den förbli så. Det är lite olyckligt att 208 och framförallt 209 har så taskigt mönster för väta.
Skulle ni bestämma er för att släppa däcken fria, så tänk på att det kanske finns någon som känner någon som kan få fram finare gummiblandningar.

Keep it simple och kör enhetsdäck. Gå redan nu på Bridgestone, Metzeler, Pirelli, Dunlop och allt vad de heter och försök hitta ett bra "intermediate".

/JPS

jag tycker att vi alla borde köra med 209 eftersom det ska vara enhetligt! 207 och 208 är bättre mönster i, men alla ska ju köra på samma däck tycker iallfall jag
Kimpa #78

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...