En liten illustration:Freppa skrev:Vill gärna höra lite erfarenheter angående regndäck. Hur säkert känns det egentligen att lägga ner med sådana? Hur känns det när det släpper? Varför är ni inte normala människor som är rädda för regn? VARFÖR?!
Freppa skrev:Vill gärna höra lite erfarenheter angående regndäck. Hur säkert känns det egentligen att lägga ner med sådana? Hur känns det när det släpper? Varför är ni inte normala människor som är rädda för regn? VARFÖR?!
Jepp Knudan i regn är hal, jag gillar Falken i regn.Chris Ash skrev:Det är svinkul att köra i riktigt busväder med regndäck. Vissa banor är dock mycket halare än andra, tex undviker jag gärna Knudan i regn medan Anderstorp har mycket fint fäste. Det käns ung som i torrt annars förutom att det spinner mycket mer(dvs spinn förekommer på en 125:a) på pådrag.
Don Quixote skrev:Det är bara att lägga i knät! Så här ungefär:
(Från en som precis kommit på att det går)
Freppa skrev:Vill gärna höra lite erfarenheter angående regndäck. Hur säkert känns det egentligen att lägga ner med sådana? Hur känns det när det släpper? Varför är ni inte normala människor som är rädda för regn? VARFÖR?!
Det släpper inte snabbare med regndäck än med slicks om man har rätt fjädringsinställning. Med regndäck kan man åka på kontrollerad sladd genom kurvorna utan att det känns det minsta dramatiskt, det är tom möjligt att rädda en sladd utan att få ränder i kalsongerna. Däremot ställer egnkörning större krav på rätt spårval och en mjuk körstil. Man slår helt enkelt inte på fullt redan innan apex, utan har en känslig gashand.Swedie skrev:Det är svårt o känna exakt när det släpper. Saken är väl den att när det väl släpper med regndäck så släpper det.
"mindre" släpp känns väl lite som vattenplaning med bilen.
CorbenDallas skrev:Min erfarenhet av regndäck har varit sällsamt positiv. Enda gången jag för köra om på träningarna är när det regnar o folk dyker upp o kör med vanliga SuperCorsa. Nu är jag förbannat långsam, men jag kan köra på nästan som vanligt med regndäck. Som nån sa innan, regndäck gör regnkörning skoj helt klart.
Jag tyckte jag såg det där i tisdags, så jag körde ut å letade men hittade det inteGSXR1100R skrev:men torparn tog mitt ego.
Det ligger i utgången av torparn, om du hittar det så kan du sms:a det tillbaka till mig.eus skrev:Jag tyckte jag såg det där i tisdags, så jag körde ut å letade men hittade det inte
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|