Hmm, jag funderade också på just den…Skräp, står ju tydligt Max toppfart 130.
Skräp, står ju tydligt Max toppfart 130.
Fördelen med regnställ är att de är täta. Det är även nackdelen och därav följer problematiken att man aldrig riktigt är i läge att ha dem på. Regnar det inte blir man blöt inifrån. Börjar det regna måste man stanna och ta på det. Och då slutar det förstås inom några minuter.
En ytterligare fördel är att de ofta är i fluorescerande färg, vilket gör att man syns även i busväder. Kanske den viktigaste egenskapen.
Jag har ett regnställ men kör med Goretexställ.
Du snuddar vid den viktigaste egenskapen hos alla regnställ.
Talismaneffekten.
Har man med sig ett regnställ kommer det inte att regna.
Eller i vart fall inte regna lika mycket. Eller ofta.
Drar man sig för att stanna och ta på sig stället just i kanten av ett regnväder - med tanken "det här kan jag plöja mig rakt igenom" så kommer himlen att öppna sina portar och man är duktigt dränkt innan man ger upp, drar på sig stället och konserverar vätan innanför det nya lagret plast.
Men, om man stannar redan när man ser en regnfront, för att dra på sig regnställ, överdragsstövlar eller vad man nu kämpar med så kommer det mirakulöst bildas en lucka i vädret just där man själv skall fram.
Uppochnerpåvänd Moseseffekt, helt enkelt.
Att veta hur man skall använda sitt regnställ är lika angeläget som vilken sort man har.
Och, har det varit uppehåll en månad och man kör iväg utan regngrejer på hojen, så kommer det att regna.
Universal law.
Du snuddar vid den viktigaste egenskapen hos alla regnställ.
Talismaneffekten.
Har man med sig ett regnställ kommer det inte att regna.
Eller i vart fall inte regna lika mycket. Eller ofta.
Korrekt! Här följer lite tips, rejält off-topic:Du snuddar vid den viktigaste egenskapen hos alla regnställ.
Talismaneffekten. Har man med sig ett regnställ kommer det inte att regna.
Du har rätt men ändå fel!Fördelen med regnställ är att de är täta. Det är även nackdelen och därav följer problematiken att man aldrig riktigt är i läge att ha dem på. Regnar det inte blir man blöt inifrån. Börjar det regna måste man stanna och ta på det. Och då slutar det förstås inom några minuter.
En ytterligare fördel är att de ofta är i fluorescerande färg, vilket gör att man syns även i busväder. Kanske den viktigaste egenskapen.
Jag har ett regnställ men kör med Goretexställ.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |