Regnummer på en Ducati Hypermotard?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag sitter här i vanlig ordning och har ingen aning om vad jag ska ha för leksak i sommar!
Förnuftet säger att jag ska lägga ner allt vad leksaker heter i år och ägna mig åt viktigare saker, min sambo säger nog likadant om hon får reda på mina planer.
Men sen så har jag en större del av hjärnan som givetvis säger att jag ska ha en Ducati! En röd så klart, och helst vill jag ha en 1098 men plånboken vill inte samma som jag :(
Så därför tänkte jag att en Hypermotard vore skoj? Har aldrig provkört en sådan men de ser roliga ut och de verkar gå bra.
Har ni några synpunkter på den, för- och nackdelar?

Men framför allt, jag skulle behöva låna ett regnummer på en sådan! Bara för att kolla upp vad försäkringen på den skulle hamna på, visar det sig att den är lika dyr som en japs med 50 kg plastkåpor så skiter jag nog i det :(
Så om någon ägare till en HM kan pm'a mig deras regnummer så skulle jag bli väldigt glad :tummenupp

Och i vanlig ordning så gäller det ju att handla snabbt när man får dessa infall, annars kan förnuftet ta över och man står där utan hoj helt plötsligt. Så jag funderar på att åka till Bike Center på måndag och se vad som finns, har man (o)tur så kanske den står där :kär

sportbike

Guest
Du får bara ett regnummer om du säger att min korta dämp e jättefin ;)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du får bara ett regnummer om du säger att min korta dämp e jättefin ;)

Njae, så desperat är jag inte :D Fast jag har kollat in din hoj ytterligare, jag kanske får ta och ändra min åsikt vid senare tillfälle då jag finner din lösning mer intressant för varje gång jag ser den :)
Jag får ta och kolla in det i verkligheten och se om jag ändrar mig helt och fullt :tummenupp

Till er andra: Vilka kungar ni är, tänkte inte alls på att det kanske stod i texten utan jag kollade bara på bilderna :D Jaja, jag är blondin...

sportbike

Guest
Njae, så desperat är jag inte :D Fast jag har kollat in din hoj ytterligare, jag kanske får ta och ändra min åsikt vid senare tillfälle då jag finner din lösning mer intressant för varje gång jag ser den :)
Jag får ta och kolla in det i verkligheten och se om jag ändrar mig helt och fullt :tummenupp

Den åkte av idag,lät för jävligt!

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
På mig skulle en sådan kosta 5506:- hel/hel. Med tryghetstillägg skulle det gå på 5946:-

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vart försäkrar ni dem då? Själv har jag allt vad försäkringar heter hos Länsförsäkringar men vet av erfarenhet att de uppenbarligen hatar alla mc-åkare då de alltid är dubbelt så dyra jämfört med billigaste bolagen, åtminstone för mig.

Gärna länkar till f-bolag :)

Den åkte av idag,lät för jävligt!

Haha, allt arbete i onödan? Vart hittar man vettiga slipon till dessa "skönheter"?

Last edited:

sportbike

Guest
Haha, allt arbete i onödan? Vart hittar man vettiga slipon till dessa "skönheter"?

Japp,mest på skoj anyway.
Slipon finns ju både Termignoni och andra märken,men en Ducce ska ha termisar,så ere bara.
Själv försäkrar jag hos Bilsport o Mc,gå in på deras hemsida och fyll i en beräkning så får du svart på vitt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Japp,mest på skoj anyway.
Slipon finns ju både Termignoni och andra märken,men en Ducce ska ha termisar,så ere bara.
Själv försäkrar jag hos Bilsport o Mc,gå in på deras hemsida och fyll i en beräkning så får du svart på vitt.

Tror jag har ett par gamla kolfibertermisar till någon av mina gamla duccar liggandes, kanske går att modifiera dit dem om man har tur:fattartil

Hmm, jag hittar inget på deras hemsida där man kan beräkna försäkringen :( Blondinen kommer fram igen kanske?

Roppilu

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2008
Hoj
Yamaha R6 2006
Aha, där fanns den! Jävla krånglig sida de har, tydligen har de inte råd med vettig webdesign om de ska vara billigast allt jämnt...

Så billig var den dock inte :( 7220:-/hel/hel
Nåja, får kolla vidare helt enkelt.
Har vi någon försäkringstråd där alla länkar till samtliga bolag finns samlade?

satan gnäll inte betalar 30000:- på min ;)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Klart man får gnälla på såna hutlösa priser när det rör sig om spaggehoj utan plast, såna försäkringar kastar de ju på dig i vanliga fall :D
Hade jag kört riskokare med gjutpluggen kvar på hojen så hade jag nog tänkt mig för en gång till innan jag tog ut den på gatan :gnissla

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Tidigare gick det inte att välja "offroad" på deras räknesnurra på nätet och då blev försäkringen dyrare men ringde man in så går den under "offroad" och då blir det billigare. Betalar 4600:- hel/helår för min då jag fick ca en hundring i höjd premie i år.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Klart du ska köpa en HM, du har varit utan hoj för länge nu. Det handlar om prioriteringar vettu ;)
Köp en HM, en röd, släng på termisar och en massa kolfiber sen kan vi byta hoj rakt av. Perfekt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tidigare gick det inte att välja "offroad" på deras räknesnurra på nätet och då blev försäkringen dyrare men ringde man in så går den under "offroad" och då blir det billigare. Betalar 4600:- hel/helår för min då jag fick ca en hundring i höjd premie i år.

Men men, det är väl ingen offroad :va Jaja, får ringa in till dem på måndag helt enkelt. Om inte förnuftet har vaknat än...

Klart du ska köpa en HM, du har varit utan hoj för länge nu. Det handlar om prioriteringar vettu ;)
Köp en HM, en röd, släng på termisar och en massa kolfiber sen kan vi byta hoj rakt av. Perfekt.

Hmm, du kör ju en sån posör-moped som alla tycker är snygg juh! Hur fan skulle det se ut om JAG kom på en sådan? Herregud, lite självaktning har jag åtminstone.
Men du kan få åka bakom och lukta på de oljeblandade avgaserna från min Ducce, och drömma dig bort :D

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hur är dessa hojar att skjutsa på?
Tjejen fick nys om mina planer och hävdar att hon givetvis ska åka med, hon har aldrig fått gjort det än trots att jag har lovat det de senaste 8 åren :D

sportbike

Guest
Hur är dessa hojar att skjutsa på?
Tjejen fick nys om mina planer och hävdar att hon givetvis ska åka med, hon har aldrig fått gjort det än trots att jag har lovat det de senaste 8 åren :D

Inga problem om hon är av skjutsvänlig storlek.
Jag skjutsade en på min och när hon klev av sa hon "fy fan,jag ska aldrig mer åka hoj" :va

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Inga problem om hon är av skjutsvänlig storlek.
Jag skjutsade en på min och när hon klev av sa hon "fy fan,jag ska aldrig mer åka hoj" :va

Har en känsla av att det inte blir så för min del då hon brukar gilla att åka bakpå när vi är utomlands och har hyrhjul...
Men det gör inget för min del, det är bara så jävla tråkigt att skjutsa då man måste köra som en normal trafikant :gnissla

Nu suger det i köptarmen, varför kan det inte vara måndag!!!!? :brinnerup

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...