Regplåt med centrerad text

speediac

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Bmw S1000RR -11
Någon som vet vart man kan få tag i regplåt till hojen gärna med centrerad text,och utan plats för skattemärket då den inte har någon funktion efter årsskiftet.

Bara en liten detalj men rätt viktig då jag vill ha texten centrerad och inte på sidan :p

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Finns ju en massa företag som gör skyltar men det kan ju
bli rätt dyrt med 1500 spänn i böter varje gång en
grinig polis stoppar dej :huvet

Fick hem en sprillans skylt från transportstyrelsen idag och den ser ju
tyvärr ut som vanligt :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
1500 kan man väl stå ut med men ombesiktning är ju drygt:glömdet

Ja, i synnerhet om man måste skruva på ett besiktningskit varje gång.

Dessutom lär man väl få för ALLT annat dom kan hitta på i samma veva, INKLUSIVE FÖRARGELSEVÄCKANDE UTSEENDE.

Äpplerum

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
2007, Yamaha MT-01
Jag tänkte precis som du så jag har redan en skylt med centrerad text ligger hemma och väntar på att bli monterad. Jag beställde den ifrån funplate, det är bara att ringa dom så fixar dom centrerad text. Lycka till!

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
det är ju samma böter om man kör utan, som att köra med egentillverkad (läs ej tillverkad utav transportstyrelsen).

jag hade skippat helt och hållet om det vart så viktigt med regplåtens utseende.

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Använd platsen där skattemärket skulle sitta till den bakre reflexen istället, det tänker då jag göra :)

Det kan man göra, men inte lagligt. Jag fick tvåa på det i en flygande en gång.. ''-Inget främmande föremål får fästas på registrerings skylten. Reflexen ska sitta på avsedd plats'' ''-Snutfittor!''

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
Det kan man göra, men inte lagligt. Jag fick tvåa på det i en flygande en gång.. ''-Inget främmande föremål får fästas på registrerings skylten. Reflexen ska sitta på avsedd plats'' ''-Snutfittor!''

jag besiktiga med reflexen fastskruvad i reggplåten och de sa gubbarna på besiktningen då inget om.. de tyckte förövrigt att det var bra att jag hade reflex, då det är så många som åker utan...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vart kan man få det i klartext att man inte får ha en reflex på den i övrigt oanvända ytan? Det enda jag hittat är att skylten skall vara väl synlig och inom diverse vinklar. Länk, någon?

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
det är ju samma böter om man kör utan, som att köra med egentillverkad (läs ej tillverkad utav transportstyrelsen).

jag hade skippat helt och hållet om det vart så viktigt med regplåtens utseende.

Har hört att det är mer böter om man kör med falsk skylt än utan skylt rätta mig om jag har fel.

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
En sån röd :)
Har hört att det är mer böter om man kör med falsk skylt än utan skylt rätta mig om jag har fel.

Har oxå för mig det, om du har en miniskylt som jag har e d visst klassat som typ förfalskning fast den e identisk fast mindre å utan vv:s el numera transportstyrelsens logga i reflexen.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha