Regskylt och reflex??

Budde

Som en djävla cowboy-film
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
har ingen hoj
Det blev en reflex som jag tog bort från ett "Skydd för bildörrkant" från BILTEMA.
Okej den är kanske inte E-märkt men va fan nu sitter det iaf en rödreflex bak på hojen. Tack till alla justa tips.
//Budde

Bifogat

• 33-3119_h.jpg
    33-3119_h.jpg
    37.7 KB · Visningar: 190
  • Bild001.jpg
    Bild001.jpg
    92.3 KB · Visningar: 636

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Budde skrev:
2179618 Det blev en reflex som jag tog bort från ett "Skydd för bildörrkant" från BILTEMA.
Okej den är kanske inte E-märkt men va fan nu sitter det iaf en rödreflex bak på hojen. Tack till alla justa tips.
//Budde
Det ska bli intressant å höra vad SBP säger om det där!! Kreativt dock :tummenupp

Budde

Som en djävla cowboy-film
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
har ingen hoj
Hoztic skrev:
2180155 Det ska bli intressant å höra vad SBP säger om det där!! Kreativt dock :tummenupp

Tack...
Jag ser det som en tillfällig lösning, ska givetvis försöka hitta en reflex som är godkänd. Nu kanske man slipper bli stoppad av våra vänner i blått pga man saknar en reflex...
/Budde

ljung_

Invalidos-MC
Gick med
1 Jul 2009
Hoj
1993, Honda CBR600F
Vad säger dem på besiktningen om man fäster reflexen på nån tom yta på reggskylten, tex ovanför skatteugglan?

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Det vore kanon, men jag tror dessvärre att den kanske blir aningen för stor. utrymmet mellan skylten och baklampan är inte mer än ca:2cm, tack iaf :tummenupp
Ska ta mig en liten tripp till biltema samt den lokala cykelhandlaren och kolla med dem om dom har nått som kanske passar.
/Budde

Hade också behov av en bit reflex för ett tag sedan.
Hoztic förslog ata och det fungerade perfekt. Se tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=198286

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
tänk bara på att besiktningen är extremt petiga på att det ska vara en röd reflex baktill, fick en tvåa pga att det tydligen inte finns i baklampan, men en schysst choppersnubbe gav mig en sån röd klisterreflex så den blev godkänd ändå :)

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Vad säger dem på besiktningen om man fäster reflexen på nån tom yta på reggskylten, tex ovanför skatteugglan?
En gång när jag var och besiktade så hade jag med mig en reflex i ryggsäcken som jag tog upp och satte dit på regskylten medan besiktningsmannen såg på och han hade inget att säga. :)

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Kör utan.....är den inte e-godkänd så spelar det ingen roll.
vi var sju motarder som blev stoppade,(blåskontroll) ingen hade reflex eller "rätt" skylt/ skyltplacering...Ingen åtgärd från polisen

Jag å två polare va ute å körde, i tyresö blev första polaren stoppad ingen reflex skyltbelysning, han fick bara tillsägelse.

När vi drog därifrån blev andra polaren stoppad, ingen reflex, han fick ombesiktning.....

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0