Regskyltsbelysning vid besiktning

Stämmer, men det räcker oftast med att den bara lyser upp skylten.
Men har man otur så.
Dock vet jag inte om den räknas som en tvåa eller om man kan ordna det sj utan ombesiktning

ja fan jag lackar om jag måste ombesiktiga den pga att lampan inte duger. monterade på den idag, den lyser ju inte direkt jättestarkt, ska nog byta ut den så småningom.

På min Suzuki var skyltbelysningen ett ca 2cm stort hål i plasten ovanför skylten. Över hålet var limmat med silikon en vanlig 20W lampa. Att jag av strömbesparingsskäl bytte till 3x(3 vita lysdioder + 100Ohm) från ELFA är en annan historia orsakad av att jag hade fel på laddningsreläet (utan att då veta om felet). Nåja, hojen gick igenom utan problem med LED i fredags. Och det hade den säkert gjort med 20W lampan sittande i en klick silikon också.

:va Hinna

Nu är du allt lite tidspessimist.

Mja kanske men jag tänkte att jag måste ju hinna köpa en ny också men så upptäckte jag att det faktiskt satt en rad med 4 LED-lampor under min undertail som knappt syntes pga regskyltens placering, de funkar men var inte ikopplade. Dock när jag testade dem så gick huvudsäkringen, förmodligen för att jag råkade kortsluta skiten. Ska köpa nya säkringar idag å försöka med led-lampan igen, den lös betydligt starkare.

Fick du någon besiktningstid idag då? Tänker om du har frågat?

Fick besiktning idag och den gick igenom.

Tänkte inte på att fråga, men han var noggrann på belysningen.

Lampan ska vara E-märkt. Men lyser den bra på skylten så tror jag inte det är något större problem.

Fick besiktning idag och den gick igenom.

Tänkte inte på att fråga, men han var noggrann på belysningen.

Lampan ska vara E-märkt. Men lyser den bra på skylten så tror jag inte det är något större problem.

Ok, ja besiktningsmän är ju olika hårda på sånt men jag är faktiskt lite besviken på hur dåligt den där lilla skitlampan som ersätter en skruv lyser. Ska nog försöka montera tillbaka led-lampan istället! Har köpt extra säkringar nu ifall jag klantar mig igen. Lär väl inte vara lampan som fick huvudsäkringen att ryka?

Ok, ja besiktningsmän är ju olika hårda på sånt men jag är faktiskt lite besviken på hur dåligt den där lilla skitlampan som ersätter en skruv lyser. Ska nog försöka montera tillbaka led-lampan istället! Har köpt extra säkringar nu ifall jag klantar mig igen. Lär väl inte vara lampan som fick huvudsäkringen att ryka?

Du kanske har kortslutning någonstans, låter konstigt annars :va

Du kanske har kortslutning någonstans, låter konstigt annars :va

jo det är klart jag råkade kortsluta skiten. bytte säkring och nu funkar det fint. monterade tillbaka ledlampan ikväll och tyckte inte den lös värst mycket heller, så jag kopplade i båda lysehelvetena så nu ere rena diskot där bak! :tummenupp Näe men det lyser upp lite mer iaf, klagar gubbfan på detta så får han sparken, av mig. Skriver rapport imorrn kväll. ;)

Det ser ut att lysa rätt bra på bilden men riktigt så bra är det inte i verkligheten.

Bifogat

• IMG_0550.jpg
    IMG_0550.jpg
    236.6 KB · Visningar: 111
jo det är klart jag råkade kortsluta skiten. bytte säkring och nu funkar det fint. monterade tillbaka ledlampan ikväll och tyckte inte den lös värst mycket heller, så jag kopplade i båda lysehelvetena så nu ere rena diskot där bak! :tummenupp Näe men det lyser upp lite mer iaf, klagar gubbfan på detta så får han sparken, av mig. Skriver rapport imorrn kväll. ;)

Det ser ut att lysa rätt bra på bilden men riktigt så bra är det inte i verkligheten.

Det ser ut att lysa bra =).

Min lampa är ju inte så mycket power i heller.
Men när det är kolmörkt så funkar det ju iaf :)

Besiktningen gick bra, inte ett ord om regskyltsbelysningen. det var lite andra grejer som han anmärkte på bl.a. lite diffus ljusbild på halvljuset vilket förmodligen bara är glödlampan som sitter lite fel eller uppochned, bromsljus bak var lite segt/glappt, krävs nog bara lite justeringar på fotbromssen där, sensorn/givaren eller va fan det heter.

Besiktningen gick bra, inte ett ord om regskyltsbelysningen. det var lite andra grejer som han anmärkte på bl.a. lite diffus ljusbild på halvljuset vilket förmodligen bara är glödlampan som sitter lite fel eller uppochned, bromsljus bak var lite segt/glappt, krävs nog bara lite justeringar på fotbromssen där, sensorn/givaren eller va fan det heter.

Vad är det för lykta du har fram?

Stämmer nog bra med att höjja givaren till sensorn, på min sitter den med en liten plastmutter så det är bara att justera tills det känns bra, är säkert samma på SV.

Vad är det för lykta du har fram?

Stämmer nog bra med att höjja givaren till sensorn, på min sitter den med en liten plastmutter så det är bara att justera tills det känns bra, är säkert samma på SV.

En "New Dinamik" av Italienska Barracuda, ska vara e-godkänd så det måste vara något annat. han såg själv märkningen på glaset och tänkte att det måste vara glödlampans placering som är fel.

En "New Dinamik" av Italienska Barracuda, ska vara e-godkänd så det måste vara något annat. han såg själv märkningen på glaset och tänkte att det måste vara glödlampans placering som är fel.

Okaj, vilka E-märkningar har den.

Det ska stå ett par bokstäver bredvid/ovan/under E märket
HCR, HR, CR eller liknande.
Vilka har den om du orkar kolla?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning