Reijuförare
Hej på dej! (:
- Gick med
- 30 Jun 2022
- Hoj
- Rieju mrt 2019
Har som sagt en Rieju MRT 2019 och har haft en hel del problem med den på senaste, lagt ner flera tusentals kronor på att bland annat byta förgasare, avgasrör, service, munstycke, och annat men har fortfarande samma problem i minskad form dock, innan var min moppe helt konstig, den kunde bland annat bara dö mitt i körning oavsett hastighet och ibland efter den dött starta eller ibland inte föräns efter ett tag, ibland fick jag rulla igång den i ettan. Men efter att jag bytt delar osv så dör den inte utan när jag maxar gasen i cirka 10 sekunder så börjar den som puttra framåt mer och mer, jag har presic fått tillbaka den efter att bytt avgasrör och förgasare och skulle testa den i max hastighet och då hände detta. Kanske var det inte smart att maxa den efter bytt avgasrör och förgasare utan först ta det lungt med den?
Video under:
NOTERA ATT JAG HAR FULL GAS TILL JAG BÖRJAR STANNA MOPPEN
Som man ser i videon efter att jag stannat moppen och ska köra iväg i ettan så hör man att moppen liksom puttrar igen och inte tar sig framåt
Skulle uppskattas extremt mycket ifall någon som har samma problem eller någon kunnig kan ta en titt på detta och försöka hitta problemet, själv tror jag att det är någon form av strypning som försöker stoppa moppen
Video under:
Som man ser i videon efter att jag stannat moppen och ska köra iväg i ettan så hör man att moppen liksom puttrar igen och inte tar sig framåt
Skulle uppskattas extremt mycket ifall någon som har samma problem eller någon kunnig kan ta en titt på detta och försöka hitta problemet, själv tror jag att det är någon form av strypning som försöker stoppa moppen
Last edited: