Rejäl södervända Lördag 13/8

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag märkte det...f-n...jag som var så sugen, blev en egen liten sörmlandstur, hamnade på 8km grusväg...hmm guide hade vart bra.

Hoppas er tur är skitbra, kör du SEBEÄRR ?

Synd jue!

Nä ingen sebbeärr. Det är ju lördag, då tar man fram den lilla svarta. :)

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
nu är jag hemma :D Det nämndes garanti på det här? Det är ju egentligen inte kylaren som har självkrashat, utan det var ju en sten som gick rätt igenom. Fast det kanske är för klent byggt och då går på garantin om det går sönder, eller?

Edit:

attachment.php

:fakta

Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Tack för en bra styrning Ragge, inga olyckor o trevligt jävla trevligt sällskap!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Bifogat

• uploadfromtaptalk1313253658980.jpg
    uploadfromtaptalk1313253658980.jpg
    102.7 KB · Visningar: 129
  • uploadfromtaptalk1313253724740.jpg
    uploadfromtaptalk1313253724740.jpg
    157.5 KB · Visningar: 114
  • uploadfromtaptalk1313253742114.jpg
    uploadfromtaptalk1313253742114.jpg
    138.2 KB · Visningar: 86
  • uploadfromtaptalk1313253777497.jpg
    uploadfromtaptalk1313253777497.jpg
    74.1 KB · Visningar: 95
  • uploadfromtaptalk1313253797026.jpg
    uploadfromtaptalk1313253797026.jpg
    83.8 KB · Visningar: 114
  • uploadfromtaptalk1313253819843.jpg
    uploadfromtaptalk1313253819843.jpg
    89.7 KB · Visningar: 90

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
nu är jag hemma :D Det nämndes garanti på det här? Det är ju egentligen inte kylaren som har självkrashat, utan det var ju en sten som gick rätt igenom. Fast det kanske är för klent byggt och då går på garantin om det går sönder, eller?

Edit:

attachment.php

Låter precis som min incident förra sommaren, en spricka hade uppstått i ena hörnet och det började läcka efter en hojtur. Jag skulle åberopa garantin i detta fall, kolla med din verkstad. Om inte, så kolla med försäkringsbolaget.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tack för en kalasfin runda. Nu e man rätt sliten. Eller ja... någon bira kanske man fixar :)

Tack ragge! Bra kört och en kalasfin runda! :buga

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Tycker det är läge att klippa in detta som någon skrev tidigare under sommaren :tummenupp

åå, Ragge!!! Ragge!!! Ragge!!! Ragge!!!

Ragge 4 Fucking President, för faaaaan! (när kommer de lyssna på mig där uppe)... va va, är ni DÖÖÖÖVA! ;-)

Nej,

inte visste jag att det fanns en livs levande Ragge i vår tidsålder, på vår Jord, innan jag föddes, och när jag gjorde just det, ja föddes, vet ni vad han gjorde då? JO, han körde hoj. Som satan.

Punkt.

Visste inte att jag kunde locka "The Real Ragge" till mig... Jag som är en roookie!
Ragge, en en erfaren fortkörare utan skrupler. None what so ever!
Var det alla mina krascher på bana eller var det mitt skrapade ställ eller var det bara att han ville ha min lever... ?

Hursom.

Nu ska ni få höra.
Dessa "Ragge" verkar vara ett vägvisarfolk från en annan planet. Ungefär som "Predators" i samma film, fast ofantligt mycket snällare och snabbare på en MC. Kan skriva under på det.
De kommer från en planet där de bara kör på slicks, de kör extremt fort HELA tiden och dessutom kan alla individer ALLA vägar, hela tiden, samtidigt som de kör så fort så det är nästan på låtsas, fast det är på riktigt. Uppenbarligen...

Häng med nån gång så får ni se beviset.

Men, till slut efter en del detektivarbete fick jag tag på "vår allas Ragges" hemlis...
Inte visste jag att man kunde få en stor Ragge men bröd! En stark Ragge med bröd. Och dessutom en stor & stark Ragge med bröd i farten. Ja och en vanlig Ragge med fart, oxå. Tråkigt? Nej!
En Ragge med bacon, ketckup, humör och en jävla fart under hjulen. Bättre?

Urk, jag blir våt i alla mina trosor överalt - över vägvalen, såklart, som vi ska ta OM du ska med Ragge.
Tydligen har vi hittat vårt gemensamma tempo också. "Så fort det går."

Men du, inte den där "pajja pungen vägen" hem från Mariefred va? Jag har faktiskt en banställd Öhlinare bak. Jaja, lite nedskruvad är den för gata. MEN! Det gör ont!!!!
Även om jag vill vara en lika hängiven och matcho biker som du så fixar inte mitt underrede denna minst sagt oömma behandling.

Dex

Medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Honda CB 1000RA
Håller med ovanstående, väldigt trevlig runda, :banana
Stort tack Ragge, Maud och alla andra som fixade en perfekt dag

Bifogat

• CIMG0593.jpg
    CIMG0593.jpg
    255.6 KB · Visningar: 80
  • CIMG0595.jpg
    CIMG0595.jpg
    250.8 KB · Visningar: 83
  • CIMG0598.jpg
    CIMG0598.jpg
    245.3 KB · Visningar: 85
  • CIMG0600.jpg
    CIMG0600.jpg
    249.7 KB · Visningar: 96
  • CIMG0592-2.jpg
    CIMG0592-2.jpg
    248.3 KB · Visningar: 89
  • CIMG0599.jpg
    CIMG0599.jpg
    239.1 KB · Visningar: 68
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)

Edit:

attachment.php

Surt sånt där. Skönt att det löste sig. Det är ju inte alldeles självklart när det hände mitt ute i skogen två län hemifrån.

Gumae

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2011
Hoj
Honda CBR900RR -97
GRYM DAG! Stort tack till er vägvisare och alla ni som var med och gav mig (noob) bra tips som gjorde åkningen ännu roligare!

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Tack Ragge för bra vägval. Det funkade ju bra för mig med att leda min lilla grupp efter dina anvisningar. Hade ju lite otur och tappade en på vägen :D men får ju hoppas att hans kylare snart är lagad. Är nu mör efter ca 46 mil port till port. Gissar du kan lägga ytterliggare några till den sträckan, Ragge.

andtoday

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2011
Hoj
Fire Blade
Tack för trevlig hoj tur och trevligt sällskap. Ett extra tack till Ragge och Maud.

Kommer sova gott i natt, min arma kropp värker även i de delar den inte har :)

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Härligt att du kom hem Ägge! Blev liite stressad där för försäkringsbolaget ringde mig på lunchen och frågade om det var ok att hämta hojen ikväll nån gång och sen ställa den på nåt lager i Katrineholm några dar. Jag sa att jag trodde att felet enbart kunde åtgärdas på Ducati Sthlm så då gav de med sig och sa att de skulle ta den och dig till Sthlm på en gång.
Ta med egen mobil nästa gång, att ge sig ut och köra Ducati utan telefon till hands är lite väl optimistiskt. ;)

Tack alla för en riktigt kul dag, mycket kul folk också! Ses igen!

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Tack Ragge för bra vägval. Det funkade ju bra för mig med att leda min lilla grupp efter dina anvisningar. Hade ju lite otur och tappade en på vägen :D men får ju hoppas att hans kylare snart är lagad. Är nu mör efter ca 46 mil port till port. Gissar du kan lägga ytterliggare några till den sträckan, Ragge.

Tack själv! Utan din insats hade jag inte fixat det här. 30 pers på en lekledare är helt ohållbart. Jag har faktiskt inte kollat räkneverket. Själva turen var 403 km enligt Google Maps. Det verkar bli bra nära 50 mil totalt för mig, port till port. :)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras