Goodstuff skrev:
Nakano är en mycket bra signing. Hoppas de får lite fart på skrotet också så en så duktig förare slipper slaska runt längst brak, iofs måste ju någon vara sist också.....
Hoffman aer inte heller aldeles tokig har han ju visat.
Nu ska jag inte patriotiskt foersvara en hoj som inte kan saegas vara annat aenn otillraecklig, men det var en intressant artikel i senaste engelska Bike som hette natt i stil med "How slow is slow i GP" daer dom testade ZX-RRen och intervjuade teamet. Storsta problemet som dom saag det var filosofin bakom hela satsningen. Man siktade foer laagt och trodde att det skulle raecka med ett modifierat ZX7-chassi. Chassit aer bra, killen som testade tyckte det var en aldeles lysande hoj, men det aer naer man ska anvaenda dom daer sista 50 haestarna extra som man stoppat i som den borjar bete sig underligt, understyra och ga pa bakhjulet i tid o otid.
Fram till nyligen hade inte ens Kawa ett separat team som var ansvarig foer GP-satsningen, och under den senaste vinterns tester hoppades man naivt att dom andra teamen inte skulle foerbaettra sig. Oever 10 olika chassin har testat och under aldeles foer kort tid samtidigt som massa saker har aendrats samtidigt. Det har varit lite kaos i laegret. Hojen som Hoffman koerde under nagra lopp naer han var baeste kawa-pilot hade ett 'gammalt' chassi som lagts undan utan att ha getts en chans. Dom plockade upp det, skruvade metodiskt under nagra traeningar och sen spoade dom McCoy som boer vara en baettre foerare.
Hoppas verkligen dom kan fa ihop sin skit till naesta aar. McCoys kvaltid pa Philip Island i aar skulle raeckt till pole 2002. Tyvaerr hade Rossi blivit 1.6 sekunder snabbare under det aaret
Sett bilder pa 2004an och den ser mer och mer ut som en ZX10. Inte lika extremt kantig laengre och i mitt tycke betydligt snyggare!
En annan sak som varit problematiskt aer att Kawa har varit det enda teamet pa Dunlop. Man far ta det med en nypa salt, men det har sagts att ett byte till Michelin skulle goera 0.5-1 sekund. Bortforklaring kanske, men aenda. Naesta aar koer dom pa Bridgestone som laer vara baettre.