Rejskåpor

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Tjena grabbar och tjejer!

Löste ut en race license på Tsukuba Circuit idag och känner hur det börjar suga i bantarmen igen. Najja, nummer, decibel - inga problem. Däremot verkar det finnas en uppsjö av olika kåpor till japanska maskiner. Här behövs råd från rejsmaffian!

Hojen är en gsxr750 -06. Vilka kåpor ska man köpa, och varifrån?? Lite orolig över ljuddämparens placering och hur det passar med "båten".

Verkar som att rejskåpor är dyrare än gatversionen. Hur kommer det sig egentligen??

Tack på förhand.

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Jag har CRC på min 750 -04 och passformen är kanon. De känns även slitstarka och tåliga. I övrigt har jag ingen erfarenhet ännu... :p

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Tack för svaren!

Har nu googlat och ebayat i några timmar, och allt blev värre... ABS, injektion molding, CRC, magical racing, shark skinz hotbodies, belly pan och under cowl... :gråta

I dagsläget sitter det kinaplast på hojen. Hyfsad kvalité, men inte perfekt på något sätt. På eBay finns liknande gat-set för $300, så nu är tanken att köra som den är och köpa ett nytt set för gatan om/när den ramlat i backen. Isf behövs en belly pan med uppsamlingsförmåga. Hittar inte denna del separat...

Finns det för övrigt belly pans som passar med tanke på ljuddämparens placering??

Är detta en dum idé?
Kör även gata med denna hojen ibland, så mindre jobb mellan gata/bana skulle underlätta.

vusuru4e.jpg

uqupa3em.jpg

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Fast när jag tittar på den, så känner jag att om jag sabbar dessa kåpor blir det nog att ta till lipen.

Ett extra set fälgar vore bra också.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...