Reklam på sporthoj

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vet inte om det har något samband, men jag uppdaterade min MacBook Pro här om dagen och när jag går in på sporthoj och läser trådar kommer reklam banners (ej popup) upp istället för tråden uppe i högra hörnet på i övrigt en vid sida (reklamen banners har samma storlek som vid sidan om trådarna det vill säga små). Man får ladda om sidan för att tråden ska synas. Riktigt irriterande.

Är det andra datoranvändare som har samma problem?

I övrigt nöjd användare av forumet.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nej, inget sånt problem. Men jag kör å andra sidan PC. Så då slipper man ju diverse Mac-relaterade egensinnigheter. Byt till PC så kommer alla dina problem genast att försvinna och livet kommer att te sig lite ljusare. :tummenupp

Gjorde du en uppdatering av hårdvara eller mjukvara?

Kan det inte ha något att göra med att browsern uppdaterades samtidigt till en version som inte riktigt stöds av Sporthoj.com?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag gjorde en vanlig uppdate som tillverkaren tillhandahåller och rekommenderar att man gör. Tillkom några funktioner i Safari såg jag. Samtidigt kan jag inte säga att problemet ligger där med säkerhet. En fundering jag hade var att Swedie har någon funktion inbyggt som programmet stödde i och med uppdateringen. Det märkliga är att det inte inträffar varje gång man öppnar en tråd eller loggar in på Sporthoj.

Får väl leva med saken eller gå över till Firefox som jag också har installerat. Har ännu inte kollat om samma fenomen dyker upp med det programmet. Orutinerat av mig.

Tror inte att jag är beredd att gå över till PC igen än på ett tag. Under de åren jag hade PC hade jag stora problem med att datorn krachade och att programmen strulade. Det var den främsta anledningen till att jag gick över till Mac. PC är säkert utmärkt för de som gillar att sitta och optimera datorn. Själv vill jag bara kunna använda datorn som den är. För mig är Mac då ett bättre alternativ. Apple har varit duktiga på att integrera sina program så att de fungerar och är användarvänliga. Sedan kanske inte utbudet är lika stort, men det finns det jag behöver.

Hur som helst vill jag tacka för svaret.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Prova att nollställa cachen i web-läsaren, oftast görs det med CTRL-F5.

Har provat det och det hjälpte inte. Kör man Firefox uppkommer inte samma problem. Vid uppdateringen tillkom troligtvis någon funktion i Safari som triggat problemet på Sporthoj. Det är enda forumet där problemet uppstår. Undra om det är någon inställning Swedie kan göra för att problemet ska försvinna? Han läser kanske inte den här tråden även om den blev flyttad hit.

Hur som helst vill jag tacka för förslaget.

mtk

Lat
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Hade en GSXR 1000 K4
Har samma problem, kör med safari på en windows dator.. riktigt irriterande som sagt.
Men Safari är ju så mycket bättre än iexplorer i övrigt så jag vägrar byta tillbaka (hade inte samma problem där)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept