Reklamutdelare - Vad är deras problem?!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjo!

Nu börjar bli lite smått irritead och det vill inte säga lite. Jag är vanligtvis en väldigt lugn och harmonisk person.

Har sedan en tid tillbaka en stor lapp på min brevlåda med texten:
"INGEN reklam, tack!"

Men inte F_N hjälper det!!! Varje dag är den fullt med informationsblad om hur Elgiganten har lägre priser än någonsin eller SIBA som pressar rejält (dem är fortfarnade dyra, men det är en helt annan diskussion). Vad är det för inkompetent folk som bär ut dessa reklamblad egentligen? Hur jefla miljömedvetet är det när jag i genomsnitt tvingas slänga 1½ mat-kasse med reklam varje vecka??? Mest störigt är det när man varit bortrest några dagar och brevlådan är totalt full-knökad. :mad: :mad: :mad:

Uppenbarligen läser dem min fina lapp lika duktigt som jag läser vägverkets fina hastighetsskyltar. Det som skiljer oss åt är att dem kommer undan ostraffat... så hur ska man råda bot på ett sånt hära I-landsproblem???

//KaliZ

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Ta kontakt med dom gör reklam, typ Elgiganten alltså. Dom vill nog gärna veta att reklamutdelarna proppar din brevlåda full fast du inte vill. Den reklamutdelaren får kanska söka nytt jobb sen..

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Du måste ändra meddelande på dörren, typ.... "Den själen som stoppar något annat än något som är aviserat till mig riskerar att bli tvångsfistad i analusien!!!"....Risken är väl att någon i huset är åt det hållet och proppar din brevlåda full, och hoppas på det bästa.... :rolleyes:

Hulken

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har haft Suzuki GSX-R600 -02 & KTM EXC 400 -04
Kan vara så att det är snorungar som delar ut reklamen och inte förstår bättre.
Delade själv ut reklam när jag var liten och då tryckte man i extra mycket reklam där det fanns skyltar om att de inte ville ha, bara för att jävlas, och jäklar vad man fick springa ibland med en skrikande gubbe efter sig.
Jo, man var lättroad på den tiden.:yoparty

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
I min fastighet har vi fått postboxar installerade nere vid ingången. Det är skitbra. Om det trots "Ingen reklam"-skylt skulle slinka ner nån gratistidning eller nåt annat skit så kan man langa det direkt i den stora papperskorgen som jag placerat precis under postboxen.

Rätt skönt med postbox faktiskt. Man slipper snubbla över femtielva räkningar när man kommerhem.

Printa ut en sån här. Risken är att det får motsatt effekt.
979DEKREKLAM.jpg

00469.jpg

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Rätt skönt med postbox faktiskt. Man slipper snubbla över femtielva räkningar när man kommerhem.

Autogiro is da shit :fakta.

För att lösa problemet (personen i fråga verkar ju ändå inte kunna läsa :rolleyes: )

Förbered dig för en lååååååååååång dags väntan, bunkra upp med bullar och saft :)öl om du har åldern innne :pannkyss )och en :kulspruta..sedan när du hör små tassande steg nära sig din dörr så :4skrika ditt stridsrop och smattra iväg några salvor med puffran :machinegu skräm den jäveln utav bara helvete....han/hon blir förhoppningsvis så skraj så han/hon inte vågar sig "hem" till dig igen..

Lyckas inte detta så får du väl dra svansen mellan bena och va len i käften och be vänligt men bestämt att Du minsann inte vill ha någon reklam och att nu för tiden finns internet om man nu nödvändigtvis vill veta om deras annonser.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
En hund som låter riktigt arg hjälper också. Att han sen i själva verket är en 12-årig trött labrador vet ju inte reklamutdelaren om :D

Autogiro is da shit :fakta.

För att lösa problemet (personen i fråga verkar ju ändå inte kunna läsa :rolleyes: )

Förbered dig för en lååååååååååång dags väntan, bunkra upp med bullar och saft :)öl om du har åldern innne :pannkyss )och en :kulspruta..sedan när du hör små tassande steg nära sig din dörr så :4skrika ditt stridsrop och smattra iväg några salvor med puffran :machinegu skräm den jäveln utav bara helvete....han/hon blir förhoppningsvis så skraj så han/hon inte vågar sig "hem" till dig igen..

Lyckas inte detta så får du väl dra svansen mellan bena och va len i käften och be vänligt men bestämt att Du minsann inte vill ha någon reklam och att nu för tiden finns internet om man nu nödvändigtvis vill veta om deras annonser.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
En hund som låter riktigt arg hjälper också. Att han sen i själva verket är en 12-årig trött labrador vet ju inte reklamutdelaren om :D

Kampkatt funkar också..han älskar att skrämma iväg och bita brevbärare.

Får mig att tänka på en händelse som hände precis när vi hade fått katten;

Hade satt upp kompostgaller vid uteplatsen. Detta gillade INTE brevbäraren som frågade:

-har ni satt upp detta för mig?
-Näe det är för katten.
-jaha" .
han verkade inte riktigt tro på oss.

-Ingen fara du kan lägga posten på bordet (vilket innebar att han slapp att flytta på gallret)

Då kom brevbäraren med en helt otrolig motfråga:

- men hur ska jag göra när det regnar då, då blir ju posten våt?
- Då kan du lägga posten i brevinkastet för då är katten garanterat inte ute, (och gallret är också således bortflyttat).

:va måste va jobbigt att va brevbärare om man inte ens orkar flytta på ett litet galler.

Bifogat

• rozzi vs dog.JPG
    rozzi vs dog.JPG
    99.7 KB · Visningar: 68
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hos mig är det likadant, men jag vet var reklamutbäraren bor, så när jag har samlat en lastpall full med reklam (tar väl en månad eller så) kommer jag att anlita en morgonpigg traktorförare att bära iväg den klockan 4 på morgonen och ställa den mot ytterdörren hos reklamutdelaren, med en skylt uppepå "vänligen respektera lappar med INGEN REKLAM"

Nääe, men hur coolt skulle det inte vara att göra så?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tog en brevbärare på bar gärning för några veckor sedan... eller rättare sagt hade han hunnit vidare till grannhuset...

Slängde gratistidningen i näven på honom samtidigt som jag påpekade att det uttryckligen stod ingen reklam och inga gratistidningar på min låda. Så frågade jag om han hade svårt att läsa eller brist på respekt.
Fick nåt osammanhängade svar samtidigt som jag gick vidare till jobbet.

Men det skulle varit kul skriva "Åter till avsändaren" och posta skräpet. Tyvärr blir det väl ändå inte returnerat...

Kampkatt funkar också..han älskar att skrämma iväg och bita brevbärare.

Får mig att tänka på en händelse som hände precis när vi hade fått katten;

Hade satt upp kompostgaller vid uteplatsen. Detta gillade INTE brevbäraren som frågade:

-har ni satt upp detta för mig?
-Näe det är för katten.
-jaha" .
han verkade inte riktigt tro på oss.

-Ingen fara du kan lägga posten på bordet (vilket innebar att han slapp att flytta på gallret)

Då kom brevbäraren med en helt otrolig motfråga:

- men hur ska jag göra när det regnar då, då blir ju posten våt?
- Då kan du lägga posten i brevinkastet för då är katten garanterat inte ute, (och gallret är också således bortflyttat).

:va måste va jobbigt att va brevbärare om man inte ens orkar flytta på ett litet galler.

Om jag hade en katt som lät sig bli instängd av ett kompostgaller så skulle jag ta den till veterinären.

Last edited:

revis

Inte fullt så grön längre
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Kan vara så att det är snorungar som delar ut reklamen och inte förstår bättre.
Delade själv ut reklam när jag var liten och då tryckte man i extra mycket reklam där det fanns skyltar om att de inte ville ha, bara för att jävlas, och jäklar vad man fick springa ibland med en skrikande gubbe efter sig.
Jo, man var lättroad på den tiden.:yoparty

Haha, försök inte! Vi dumpade reklamen i skogen! :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM