Reko Snutar finns där ute!

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Jag o en polare satt på jobbet o blev sugna på att steka lite slang o vara hmm ja lite grisiga ( som om man aldrig är det annars :näsblod )...

Vi drog ut till garaget o sadlade om, samtidigt tänkte jag hmm fan inga blinkers/Bakljuse/Slicks/Tuta/framlyse ( Hade kört bana helgen innan ). Hmm ja ja tänkte att i lilla Karshamn så kan man nog klara sig ut att bli sedd :D

Vi drog in mot Centrum o slangade så fort det var fritt, körde grisigt men fortfarande med kontroll så att säga. körde kanske en 15-20 minuter tills vi kommer ner till en Glassbåt som ligger vid hamnen, givetvis så drar vi på slangen hela den biten så att ALLA ska se att man är vass som fan :yoparty :huvet

När vi har svängt ut från hamnen o kanske har kört i ngn minut så tycker jag att fan va det låter lustigt bakom, kan det vara en ambulans eller ngt som ska förbi, hmm näää det var det inte för det var fabrorblå som låg o tryckte mig i rumpan :)

Min polare som låg först vände sig o glodde, inte länge dock för när han såg snuten så blev det full gas o drog iväg. Kvar stog jag med ingenstans att ta vägen:gnissla :huvet

Stannade o tog av mig hjälmen o tänkte nu gäller det fan att se ut som ett förlamat råddjur:D En kille kommer fram o säger hmm hur går det här da?. hmm jo bara bra menar jag på.

Snuten: Det gick undan idag
Jag: Nja jo lite kanske :näsblod
Snuten: Fan om jag kunde köra som du så hade jag säkert gjort samma sak men snälla håll er ifrån stan bara!. Om jag ser er köra slang på andra vägar så gör jag bara tummen upp o köra vidare.
Snuten: Hmm ja du får köra vidare men jag måste ge dig böter för något så det blir 1,500:- för skylten
Jag: Visst det kör vi på

På kvällen ringde han mig o bad mig sprida budskapet till dom andra i stan, att kör på men inte i stan.

Fan det är ju såhär det ska vara :yoparty Så gnäll inte på snutarna för mkt va :D

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Ibland har man flyt...köp en lott :)

Grattis och man önskar fler snutar var schysta. Däremot borde ni ju valt andra vägar från början men jag skall inte vara moralfabror utan säger som snuten: "hade jag kunnat köra som dig hade säkert gjort samma sak"

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Och det bästa är att jag kan ge mig fan på att Milky och Co faktiskt kommer att hålla sig utanför stan i fortsättningen.
Det är ju såhär det ska gå till. reSPECKT! för den snuten :D

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Japp, helt allvarligt nu då, gör som snuten bad dig o sprid budskapet o skippa vägarna i stan så kan ni skapa en grymt trevlig atmosfär där borta. Underbart..

skyfarter

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
YAMAHA FZ6S
Det var bra gjort av polisen, hans jobb är ju att se till så ingen "oskyldig" blir skadad. Rätt korkat att köra som ett svin inne i stan, det måste finnas bättre vägar för sånt.

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Tyckte jag var bra gjort av både dig och polisen.
Tror du är ganska "nöjd" med den bötern va? :)

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Det var bra gjort av polisen, hans jobb är ju att se till så ingen "oskyldig" blir skadad. Rätt korkat att köra som ett svin inne i stan, det måste finnas bättre vägar för sånt.

Har själv en dotter så jag vet vad du menar!. Men vi kör ju inte på slangen på en gågata heller!.

Jag kör ALLTID lugnt, alltså där det finns risk att jag kan missa ngn fotgänngare/barnvagn osv i övrigt så är det aktiv körning som gäller, annars kan man lika väl sadla om o köpa fiskebåt!. Man kör ju inte hoj för att lukta på blommor ialf! Min högst personliga åsikt såklart!

Tyckte jag var bra gjort av både dig och polisen.
Tror du är ganska "nöjd" med den bötern va? :)

Dom känns helt rätt :)

Last edited:

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Har ingen...
Schyst polis men "jag är tvungen att ge dig böter för något"? :D

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Fan va king! Funderar på att flytta till Karshamn :-D

Han skrev fel och menade Karlshamn....

Mysigt.. då vet jag det iaf.. Då behöver jag inte sakta ner så mycket när jag drar till bruket på morgonen.. hehe:yoparty

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
...
Jag kör ALLTID lugnt, alltså där det finns risk att jag kan missa ngn fotgänngare/barnvagn osv i övrigt så är det aktiv körning som gäller
...
Det där såg lite kul ut...
Du menar att du kör lugnt när det finns risk att du kan missa någon?
Är det för att du snabbt ska kunna svänga så att du träffar istället...:D

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
haha fränt. Fler poliser skulle vara så. Det ger ju bara positiv effekt:)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln