Rekomendera motard

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Letar ny hoj och har siktat in mig på motard :yoparty Nu vill jag veta vilken ni skulle rekommendera i ca 30kkr klassen. Vill helst ha tag i en med ganska stora intervall mellan serviceana. Annars har jag väl inte så många fler krav (den ska ju se snygg ut enligt mig men det är ju svårt för någon annat att veta..) förutom att det ska finnas 25kw strypning hyfsat lättillgängligt då jag ska köra den på A begränsad.

Så rekommendera på :banana

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
DRZ 400!
Alt. XR eller TTR, billiga, pålitliga och billiga att försäkra (samt jäkligt roliga!).

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
DRZ 400!
Alt. XR eller TTR, billiga, pålitliga och billiga att försäkra (samt jäkligt roliga!).

Hittade varken xr eller DRZ för så lite pengar. Men däremot ligger ktm 640 ca -01 där, och verkar vara den ändå förutom ttr. Men 640n är mycket snyggare än ttr:en vilket gör att jag hellre vill ha den.

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jag snor tråden lite :)

Jag ska byta hoj och funderar på en motard. Hur är de att grusbusa med? Är de mest för att asfaltsbusa eller funkar de lika bra på grus? Jag vet att en motardbana består en del av grus, men jag känner att jag endå måste fråga.

Hur mycket kostar en "normal" försäkring i storstad?
Går det att sätta på en gps (för att hitta alla grusvägar)?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Jag ska byta hoj och funderar på en motard. Hur är de att grusbusa med? Är de mest för att asfaltsbusa eller funkar de lika bra på grus? Jag vet att en motardbana består en del av grus, men jag känner att jag endå måste fråga.

jag pröjsar 3300 för hel/hel i gbg, Folksam 30+försäkring med SMC-rabatt

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Ger 290.- i månaden påställd och 39.- i månaden avställd ( alternativt 1900.- om året i smc försäkring men det är ju inte så intressant i jämförelse :) )

Ang, grusbus så det som skiljer mot en enduro/offroad är ju däck, fälgar och fjädring. Slänger du på grövre däck så funkar det säkert kanon :tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy