Rekomenderade resor under vecka 15?

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
Kommer kanske att åka iväg någonstans med tjejen under vecka 15 (påsklovsvecka), men vi vet inte riktigt VART!?
Ett varmt (sol, bad, åka hyr-moppe) eller kallt (skidor, snowboard) klimat spelar ingen roll.

Någon som har bra förslag på ett varmt och ett kallt ställe man kan ha kul på?

• Från fyra dagar till en vecka ska vi vara borta.
  • Gärna ett lite annorlunda ställe.
  • Man ska kunna göra saker, typ hyra moppe, vandra berg mm.
  • Undvika så mkt turister som möjligt.
  • Inte allt för dyrt även om det är påsklovsvecka.

Säkert många här som vart på olika ställen i världen och har något att rekomendera.

Ingen som reser?
Kom igen nu, en hel halvtimme har gått nu och jobbar gör ni inte ;)

Jag jobbar :mattias

Hmm, billigt... Kanarieöarna, norra delen av teneriffa. Tydligen bra vandring, och nordkuster brukar alltid vara spännande. Billigt så det förslår, och håller man sig bara borta från de värsta stränderna slipper man skära engelsmän och feta tyskar. Lite anti sådär, men borde kunna funka.

Annars läste jag nåt förra året om den ulitmata antisemestern. Ta in på exempelvis Avesta stadshotell eller växjös finaste hak, bädda ner dig med lite böcker och löka en vecka. Mer tveksam till den här sista idén dock...

t-rex skrev:
Jag jobbar :mattias

Hmm, billigt... Kanarieöarna, norra delen av teneriffa. Tydligen bra vandring, och nordkuster brukar alltid vara spännande. Billigt så det förslår, och håller man sig bara borta från de värsta stränderna slipper man skära engelsmän och feta tyskar. Lite anti sådär, men borde kunna funka.

Annars läste jag nåt förra året om den ulitmata antisemestern. Ta in på exempelvis Avesta stadshotell eller växjös finaste hak, bädda ner dig med lite böcker och löka en vecka. Mer tveksam till den här sista idén dock...
Har vart inne på kanarieöarna också. Är själv anti mot engelsmän och tyskar. De ska alltid synas och gör det också...

Antisemester :rofl

hehe åk te spanien! hyr min fars hus, lite reklam men du flyger billigt med ryan air te girona sedan tar du buss etc hyrbil till en stad som heter rosas resväg ca 1-2h beronde på färdväg.

huset uthyres året om då vi själva inte är där

Men staden är trevlg och du kan göra det mesta som du sa, våren är extra fin just då.

http://www.blocket.se/vi/7096900.htm?ca=11_s

Ring om du är intresserad.
Som sagt denna stad har allt och är inte för turistinvaderat iaf just under den tiden.

Rob

coolrob skrev:
hehe åk te spanien! hyr min fars hus, lite reklam men du flyger billigt med ryan air te girona sedan tar du buss etc hyrbil till en stad som heter rosas resväg ca 1-2h beronde på färdväg.

huset uthyres året om då vi själva inte är där

Men staden är trevlg och du kan göra det mesta som du sa, våren är extra fin just då.

http://www.blocket.se/vi/7096900.htm?ca=11_s

Ring om du är intresserad.
Som sagt denna stad har allt och är inte för turistinvaderat iaf just under den tiden.

Rob
Cool!!
Sna snacka med brewden.
Tackar!

Jag tycker att du ska spara pengar till en hoj. Att köpa resor och andra prylar gör det inte lättare att få råd.
Och om du ska resa så skulle jag undvika både Spanien och dess kolonier, det är kallt där såhär års.

MikkE skrev:
Har vart inne på kanarieöarna också. Är själv anti mot engelsmän och tyskar. De ska alltid synas och gör det också...

Antisemester :rofl

Kanarieöarna känns inte riktigt rätt om du vill komma från turisterna :rolleyes:
Åk till fastlandet. Där tar dom f.ö inte "turistpriser"

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...