Rekommendationer av trycklufts-muttermaskin / mutterpicka

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Jag köpte en helt vanlig eldriven på jula för 400 kr för kanske 4 år sen. Har använt den lite då och då både till hojen och till bilen. Har nästan fungerat över förväntan, inte gått bet på en enda mutter eller skruv hittills. Smidigt med sladd så man kan jacka i den i vilket vägguttag som helst.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
IR var väl det som ansågs som bäst för 5 år sen när jag skruvade, höll bra, skapligt lätta och starka. Bekvämaste jag någonsin arbetat med var dock "Kuken", låg fint i handen :D Men seriöst, löjligt vibrationsfria, lätta och allmänt trevliga men vill minnas att kvaliten och priset för den delen inte kunde mäta sig med IR

2011071910412401.jpg

Var ganska skoj när den hängde i tryckluftslangen på lagom ögonhöjd när pappervändare 1-10 var nere och fick en rundtur på verkstan av vd´n. Har för mig att vi köpte in dem från Mac tools bussen, kul att prova men blev några reklamationer som sagt.

Glöm inte att isolera inbyggnaden av kompressorn som du kommer bygga ganska snart när du tröttnat på oväsendet, gör även en lucka för att komma åt dräneringskranen. En dunk med ett hål i korken för slangen är att rekommendera då det gärna spottar o fräser en del.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag köpte en helt vanlig eldriven på jula för 400 kr för kanske 4 år sen. Har använt den lite då och då både till hojen och till bilen. Har nästan fungerat över förväntan, inte gått bet på en enda mutter eller skruv hittills.

Köpte en sån när ja hade min första bil, helt värdelös! Brukar sluta med att man får lossa hjulbultar osv med skaftet istället, till motorn på hojen funkar den iof. Den ligger på nån hylla i garaget!

Hade tänkt köpa en tryckluftspicka men då räcker nog inte kompressorn till skulle ja tro!:4skrika

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Skulle rekomendera en som dessutom är försedd med gummering runt huset. Bra eftersom man oftast dyngar ner pickan i backen efter användning:smasha

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Vill du maximera så är det viktigt med slang, rätt kopplingar och inga vindor.

Bara en en vanlig Cejn 320 koppling stryper 0,5 bar slänger du på en vinda,lite mer kopplingar så får du rätt mycket strypningar innan luften når fram till pickan.
Beroende på vilken dimmsmörjare du använder så skall den sitta nära verktyget max 7m annars fyller du bara slangen med olja ( finns dyra som klara 40 m )

Mät gärna trycket vid pickan när du kör den, det ger dig fakta.

Akta öron och händer !

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Idag damp den ner!
Jag får ta och lägga upp lite bilder sen på de grejor jag har så att ni tryckluftsrävar kan få en bild av ifall jag behöver komplettera.

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1331210624.899860.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1331210624.899860.jpg
    48.5 KB · Visningar: 137

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Nice!!!

Precis köpt en ny kompressor till farsan i 60 års present så nu börjar det bli dags att skaffa luft verktyg..!:yoparty

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC