andersbrink
hasenfrasen
Måste du köpa D-LINK bara för den trådlösa sakens skull duger ett DIR-615 då N-standarden inte ger mer än max ca 7 MB/sek.
Måste du köpa D-LINK bara för den trådlösa sakens skull duger ett DIR-615 då N-standarden inte ger mer än max ca 7 MB/sek.
Skakar liv i en gammal tråd.
Har skaffat mig en SoundBridge och måste nu ta tag i det trådlösa för att streama musiken så att säga.
Undrar vad som skiljer DIR 655, DIR 615 och DIR 635 åt???
DIR 615 är givetvis billigast och DIR 655 är dyrast. Men annars???
Ser att "Throughput WAN-LAN" är
DIR 655 = 267 Mbits/s
DIR 635 = 90 Mbits/s
DIR 615 = 88 Mbits/s
...men vad menas med det???
Har 100/10 fiberuppkoppling... innebär det att jag kan nöja mig med en DIR 635??
Yes.. I´m lost... again
//KaliZ
Jag kanske ljuger nu, men från & med 655 så är det nya komponenter enkelt förklarat, men som sagt, jag kan ljuga oxå. Så vad jag minns så är 635 och 615 inte "up to date"
Throughput WAN-LAN betyder att om datan kommer med 100mb/sec från din internet leverantör till routern (WAN), så ska ju helst routern klara av att leverera den hastigheten till LAN portarna oxå.
Man vill ju inte att WAN porten klarar av full speed, men LAN porten klarar bara av halva hastigheten
Vad har du för gränsnitt på moderkortet, sitter du på PCIe eller vanliga PCI platser ?Låter rimligt det du säger med tanke på prisskillnaden! Säkerligen nyare komponenter i.
Spelar det någon roll vilken mottagare man köper sedan då? Dvs en som man trycker i på en kortplats eller en som är som en USB-mottagare?
Har hittat en USB-mottagare som heter 140 eller något... blir det bra? Vad tror experterna?
//KaliZ
När du säger att N-standarden inte ger mer än max ca 7MByte/sek så undrar man givetvis vad den gamla standarden ger?
Öppnade burken och tyvärr har jag bara PCI slots. Datorn har några år på nacken. Så jag satsar nog på en USB-sticka tills jag bytt burk. Då får det väl bli med PCIe!Vad har du för gränsnitt på moderkortet, sitter du på PCIe eller vanliga PCI platser ?
Allt blir så självklart när ni förklarar... tackar för all hjälp!!!!WAN är nätverket bakom ditt telefonuttag eller RJ45-jacket i väggen. LAN är ditt egna nätverk.
300Mbit 802.11n ger ca 7 MB/sek som är ca 56 Mbit/sek
54Mbit 802.11g ger ca 2 MB/sek som är ca 16 Mbit/sek
Dvs i verkliga livet, räknat med råg i ryggen, medvind och hemlängtan.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|