Rekordkort säsong!!

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
92 Yamaha 600 XJ Diversion
Hej alla... Är ny medlem, här på Sporthoj. Har aldrig varit med på någon sån här sida o chattat/pratat med "främlingar" förr, verkar spännande! Har läst på forumen, ni verkar ha både kul och bra utbyte av varandra, känns oxå som många känner varandra. Hoppas få lära känna några av er, ha det gott o lugna svängar!

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Först och främst välkommen till SH.

Jag lockades av rubriken som jag inte riktigt förstod när jag läste texten. Tänkte att det var någon som ofrivilligt avslutat sin säsong eller hade spåkulan framme att detta skulle bli en rekordkort säsong..

Söker du social kontakt med andra likasinnade är det bara att kolla på någon av de mer lokala delarna av forumet och se vad som erbjuds. Man träffar även många genom att t ex boka förarekurser via SMC och andra banträffar. Men det finns ju även de som bara kör landsväg och samlas för att köra någon runda med fika och liknande.

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
Tack alla ni trevliga för varmt mottagande! Jag förstår nu att man har svårt att "tolka/tyda" rubriken till texten på mitt inlägg. Men så här är det; 18/3 kl 13.00 drog jag iväg fr. Kävlinge mot Sjöbo, barnkalas hos brorsan, 18.00 kör hemåt lugnt o fint, är ute första dagen för säsongen, krockar i Harlösa, en dam i sin bil tyckte inte att man behöver stanna vid stopp! Mc:n blev skrot, jag skadade höger axel och håller på att bli frisk nu utan hoj.

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
Hej o tack! Är du från Öland? Jag körde upp dit förra sommaren, väldigt fint. Känner i o f ingen där nu men fin semesterplats att köra omkring på.....

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tack alla ni trevliga för varmt mottagande! Jag förstår nu att man har svårt att "tolka/tyda" rubriken till texten på mitt inlägg. Men så här är det; 18/3 kl 13.00 drog jag iväg fr. Kävlinge mot Sjöbo, barnkalas hos brorsan, 18.00 kör hemåt lugnt o fint, är ute första dagen för säsongen, krockar i Harlösa, en dam i sin bil tyckte inte att man behöver stanna vid stopp! Mc:n blev skrot, jag skadade höger axel och håller på att bli frisk nu utan hoj.

Välkommen och krya på sig.
Hojar finns det gott om :tummenupp

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
Hej o tack för det! Vi är en hel del i Kävlinge m hoj. Både tjejer o killar.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Välkommen! Alltid kul med fler tjejer på forumet och på vägarna! Hoppas du blir bra snart igen!

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
Tack så hjärtligt! Ja, det finns gott om. Svårt att välja bara! Ursäkta min okunskap men hur lägger man in smilies här? Har provat men jag kan inte så där jättemycket med allt det här med skrivandet o blogg o trådar osv finns nog redan en del fel jag gjort!!!!!!!!

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
Hallå där Pink Ladies, tack för inbjudan, gulligt av er.Blir gärna en av er "systrar i rosa". Har ingen hoj för tillfället!!! Kan man få åka???

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Förklarar saken bättre. Du får krya på dig. Verkar redan funnit nya vänner!

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Tack så hjärtligt! Ja, det finns gott om. Svårt att välja bara! Ursäkta min okunskap men hur lägger man in smilies här? Har provat men jag kan inte så där jättemycket med allt det här med skrivandet o blogg o trådar osv finns nog redan en del fel jag gjort!!!!!!!!

Ser så bra ut så.
Smilies hittar du längst ner på sidan när du skriver, klicka på den du vill ha så dyker den upp där du har markören efter att du postat. Tex här, klickar på tummenupp: :tummenupp

Det är klokt att köra "Svara med citat" när du svarar någon, då ser den personen det under "Visa svar" högst upp till höger. Det gör trådar lättare att följa.

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Bläddrade snabbt genom inläggen för att läsa standard "frågan" och få mig ett skratt men icke!! Har ni feber??

Välkommen förresten:)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hallå där Pink Ladies, tack för inbjudan, gulligt av er.Blir gärna en av er "systrar i rosa". Har ingen hoj för tillfället!!! Kan man få åka???

Om du har facebook så leta upp oss där el klicka på min länk. Massa tjejer från hela sverige! Jag har själv ingen gathoj men de flesta har. Går säkert att fixa så du kan åka med vid nån körning. Jag får låna en hoj att köra gata med men skjutsar tyvärr inte. :)

Om du känner för att hänga med till nån bankörning nån gång för att kolla och lära känna lite folk så hojta till så kan vi dra till Sturup eller knutstorp. Är rätt mycket på banan, just nu inte för att köra utan mest för att umgås och fotografera.

Väl mött!

Sen måste jag ge en stor eloge till alla killar som svarat! Fan va grymma ni är att ni klarat av att hålla er städade i välkomnandet! :krama

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bläddrade snabbt genom inläggen för att läsa standard "frågan" och få mig ett skratt men icke!! Har ni feber??

Välkommen förresten:)

Standardfrågan har blivit bannlyst. :)

Och till trådskaparen, välkommen hit, och lycka till med att hitta en ny hoj. :)

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Välkommen!

Jag förstår dig, att välja hoj är inte lätt alla gånger. Att sedan hitta ett bra objekt till rätt pris när man väl bestämts sig är inte heller så lätt!

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
:hej Tackar hjärtligast! Blir nästan rörd :rodnar av hurdan respons jag fått på bara dessa få dagar av mc-vänner! Jättekul! Värmer:)! Vad blir det för körningar hos er, imorgon? Har ingen koll på mitt eget "Skåneland" för tillfället. Hade en "träff" med en gammal dam i Mars-månad, där hon inte ansåg det nödvändigt att stanna vid stop. Jag kunde inte undvika smällen mot hennes bil och min "Diva" har gått till mc-himlen, en axel gick ur led när jag slog i "backen". Fick operera den 3 v senare. Har äntligen börjat kunna bruka den, men kan inte köra hoj el. växla en bil, än!!! Men det kommer nog.... Har därför inte varit ute nåt på vägarna o ingen koll alls.
Ha en trevlig Mc-o N-dag, önskas fr Skåneland :):hej

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
Tack så allra vänligast! :krama. Ska göra så, tack för tipset. Har abstinens besvär av 10 v sjukskrivn! Kan inte ens köra bilen, manuell låda, går inte att växla m skadad axel...:(:gråta
Önskar dig o dina vänner en trevlig Mc- o N-dag imorgon

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
mclady:förstår att du är helt ny på forumet och dess funktioner. :) Men du svarar i någon annans tråd. :D Ett tips i all välmening är att kolla upp de olika funktionerna på forumet. Är det något du behöver hjälp med så bara fråga, alltid folk som är villiga att hjälpa till!

haha....nog första gången i SHs historia som en medlem har fått sin välkommen-tråd kapad! :hihi

Hej "Money", ber om ursäkt för misstaget :rodnar. Lite "knepigt" med med datagrejerna o skrivande o forum o svarande osv, här. Hoppas jag inte gjort stor skada! Ville önska ny medlem välkommen, samma välkomnande som jag fått, blev tydl. fel! Jag ska fråga nästa gång om jag inte fattar. Är inte så "haj" på datoranvändande....!!
Passar på att ställa frågor,nu: 1. Vilken sida/del av forumet tar man reda på om man kan åka med på träffar/körningar?
2. Delar man tele.nr för lättare kontakt med kompisar/medlemmar? Annars hur gör ni för samordn. av gemensam körningar?
3. Undrar om det finns att låna/köpa mc-jacka beg. tillfälligt. Min blev sönderklippt av ambulanspers. när jag krockade tidigare i år!
4. Finns det aktiviteter/ körningar i morgon, Nationaldagen, går det att joina (m kort varsel)?
P.S Tack för förtroendet att få bli medlem hos The Pink Ladies :) Maria

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...