Rekordkort säsong!!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hej "Money", ber om ursäkt för misstaget :rodnar. Lite "knepigt" med med datagrejerna o skrivande o forum o svarande osv, här. Hoppas jag inte gjort stor skada! Ville önska ny medlem välkommen, samma välkomnande som jag fått, blev tydl. fel! Jag ska fråga nästa gång om jag inte fattar. Är inte så "haj" på datoranvändande....!!
Passar på att ställa frågor,nu: 1. Vilken sida/del av forumet tar man reda på om man kan åka med på träffar/körningar?
2. Delar man tele.nr för lättare kontakt med kompisar/medlemmar? Annars hur gör ni för samordn. av gemensam körningar?
3. Undrar om det finns att låna/köpa mc-jacka beg. tillfälligt. Min blev sönderklippt av ambulanspers. när jag krockade tidigare i år!
4. Finns det aktiviteter/ körningar i morgon, Nationaldagen, går det att joina (m kort varsel)?
P.S Tack för förtroendet att få bli medlem hos The Pink Ladies :) Maria

Hej Maria!

Det är absolut ingen fara! :) Flyttade över några av dina inlägg till din tråd istället.

1. Kolla i Samåkning/träffar forumet. Där finns en tråd för malmö-samåkning, även andra städer runt omkring dig. Du kan även kolla i Radical riders forum samt RoHs forum. De två sist nämnda är klubbforum och ligger lite längre ner bland alla forum. Vi har oxå ett eget forum, du får hemskt gärna starta en tråd där med förfrågan på körningar o samåkning.
2. Det är lite olika, oftast så bestämmer man en samlingsplats och möts upp där för att sen köra vidare. Men slutar oftast med att man byter nummer. :)
3. Kolla i köp o sälj delen här på forumet, finns precis under den stora gula Sporthojs loggan. Annars är blocket ett tips. Även vår grupp på facebook är ett bra tips att ställa en förfrågan. Vet där är några som lagt ut till försäljning.
4. Tror hässleholmarna har ordnat en tur. Kolla i denna gruppen på facebook: http://www.facebook.com/groups/hojsnack/ bara skriva ett inlägg o fråga om man kan åka på bönpallen. Borde även finnas en tråd om detta i Träffar/samåkningsforumet här på sh om det är någon körning. :)

Monika

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
92 Yamaha 600 XJ Diversion
Hej Maria!

Det är absolut ingen fara! :) Flyttade över några av dina inlägg till din tråd istället.

1. Kolla i Samåkning/träffar forumet. Där finns en tråd för malmö-samåkning, även andra städer runt omkring dig. Du kan även kolla i Radical riders forum samt RoHs forum. De två sist nämnda är klubbforum och ligger lite längre ner bland alla forum. Vi har oxå ett eget forum, du får hemskt gärna starta en tråd där med förfrågan på körningar o samåkning.
2. Det är lite olika, oftast så bestämmer man en samlingsplats och möts upp där för att sen köra vidare. Men slutar oftast med att man byter nummer. :)
3. Kolla i köp o sälj delen här på forumet, finns precis under den stora gula Sporthojs loggan. Annars är blocket ett tips. Även vår grupp på facebook är ett bra tips att ställa en förfrågan. Vet där är några som lagt ut till försäljning.
4. Tror hässleholmarna har ordnat en tur. Kolla i denna gruppen på facebook: http://www.facebook.com/groups/hojsnack/ bara skriva ett inlägg o fråga om man kan åka på bönpallen. Borde även finnas en tråd om detta i Träffar/samåkningsforumet här på sh om det är någon körning. :)

Monika

Tack Monika! Ska kolla upp tipsen du gav. Ha det bra, :hej

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Om dina kläder blev förstörda så ska du få ut nya på Bilistens försäkring!Hoppas det blev polissak av det så
du får ut ersättning för sveda o värk.
Var noga med att få dokumenterat dina skador för ev framtida men.
Har du bestånde skador ska du ha ersättning för invaliditet.

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
Om dina kläder blev förstörda så ska du få ut nya på Bilistens försäkring!Hoppas det blev polissak av det så
du får ut ersättning för sveda o värk.
Var noga med att få dokumenterat dina skador för ev framtida men.
Har du bestånde skador ska du ha ersättning för invaliditet.

Hej du, BMW R90s. Hur menar du, att jag får ut nya på Bilistens försäkr.? Jag är inte försäkrad hos de. Hjälmen, Mc-jackan, några privata kläder, jag hade under mc-stället, blev sönderklippt av ambulanspers. Jag har gjort som du råder mig, allt är dokumenterat, alla kvitton sparade för extra utgifter så som vård behandlingar, resor, inköp av nya kläder osv. Har läkarintyg från hela perioden o olika vårdavdeln. Har ännu inte fått ersättning fr mitt bolag, Folksam, där jag är olycksfallsförsäkrad!!!???

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Hej Maria, och varmt välkommen hit. Hoppas att du snart kryar på dig och införskaffar dig en ny hoj :)

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Hej du, BMW R90s. Hur menar du, att jag får ut nya på Bilistens försäkr.? Jag är inte försäkrad hos de. Hjälmen, Mc-jackan, några privata kläder, jag hade under mc-stället, blev sönderklippt av ambulanspers. Jag har gjort som du råder mig, allt är dokumenterat, alla kvitton sparade för extra utgifter så som vård behandlingar, resor, inköp av nya kläder osv. Har läkarintyg från hela perioden o olika vårdavdeln. Har ännu inte fått ersättning fr mitt bolag, Folksam, där jag är olycksfallsförsäkrad!!!???

Tror BMW90s menar att du ska få ersättning av personen som körde på dig's försäkring. Hör med ditt försäkringsbolag som ska ta reda på motpartens försäkringsbolag då de kommer vilja ha pengar för alla utlägg som de sen måste betala dig (om motparten är vållande). Är det en tvist om vem som vållade olyckan så riskerar man att få betala egen självrisk för att få ut på sin egna försäkring. Har själv inte hundra koll på försäkringsfrågor men blev påkörd i min bil för 1,5 år sedan av en lastbil, då lärde jag mig att man måste direkt ta skriftligt erkännande från motparten på plats.

Hoppas som sagt var du kommer igång och får köra igen snart och i alla fall åka med. Välkommen hit!

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
Tror BMW90s menar att du ska få ersättning av personen som körde på dig's försäkring. Hör med ditt försäkringsbolag som ska ta reda på motpartens försäkringsbolag då de kommer vilja ha pengar för alla utlägg som de sen måste betala dig (om motparten är vållande). Är det en tvist om vem som vållade olyckan så riskerar man att få betala egen självrisk för att få ut på sin egna försäkring. Har själv inte hundra koll på försäkringsfrågor men blev påkörd i min bil för 1,5 år sedan av en lastbil, då lärde jag mig att man måste direkt ta skriftligt erkännande från motparten på plats.

Hoppas som sagt var du kommer igång och får köra igen snart och i alla fall åka med. Välkommen hit!

Hallå "Rockmorsan"! Tror jag förstår vad du menar och det är väl så det går till, att den som är vållande, blir ersättnings skyldig. I mitt fall är det redan klart! Polisutredn. o motpartens ena Fb har ersatt hojen. Men det har inte kommit något till mig för mina skador, kläder, extrautg. osv! Får väl kontakta dem igen.......!! Börjar kunna använda höger arm, som blivit skadad, tränar den så sakta. Kollar runt lite på vad det finns för hojar på "marknaden". Var väldigt nöjd med Yama "Divan" 600 XJ, hade liksom inte kört färdigt med den........ Men att åka med hade inte varit helt fel. Börjar få "cellskräck" i lägenheten :huvet! Ha det gott, tack för välkomnandet! Kul att va här :)

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Välkommen till forumet! Krya på dig och synd på hojjen, men som någon sa, hojjar finns det gott om :tummenupp

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
Hej Maria, och varmt välkommen hit. Hoppas att du snart kryar på dig och införskaffar dig en ny hoj :)

Hej själv, iceman32. Tack för varmt välkomnande. Gulligt av dig:) Jag är på G:e med tillfrisknandet, behöver träna upp styrka i höger arm. Kan inte lyfta den rakt ut, än, men tränar varje dag efter program fr sjukgymnasten! Vill kunna komma ut o köra innan säsongen är över....:tummenupp. Kikar runt lite på olika annonser, har kollat lite hos mc-firmor osv. vet inte riktigt vad jag vill.....:confused: finns så mycket fint, häftigt. Var väldigt glad för min Yama "Diva" 600 XJ, tyckte att den hade mer att ge mig, trots sina 20 år...:( men som sagt håller på att leta lite lätt.

mclady

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
Välkommen till forumet! Krya på dig och synd på hojjen, men som någon sa, hojjar finns det gott om :tummenupp

Hallå "Rullen", tack för det, vänligt! Det har du o alla andra helt "100" rätt i! Men är lite svårt att välja....kollar runt lite på annonser o firmor. Kommer säkerligen ställa en del frågor till er, proffs, längre fram då det blir aktuellt. Men :kärhade varit kul o skönt att bara få komma ut o åka lite. Ska försöka "flirta" lite här o där på forumen :krama. Om nån kan ha lite "medlidande" med mig???!! :Bugar .Ha det gott

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Det är enklast att du skriver i den tråden jag bifogade!

Det är tjejer och killar från hela Skåne som kommer till Staffanstorp varje Onsdagsgazz™

Att ha ont i kroppen, det vet jag hur det e!:näsblod

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...