Renare skinställ?

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Det är så att jag har köpt ett skinställ! och den är bra gammal å skitit! så jag tänkte höra efter om nån kan ge mig nåra tips hur man kan få det rent å fint?

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
daniese har ett kurmedel som håller skinnet fräscht...

stället blir som nytt efteråt...(nästan iallfall)

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Beror på vad som är "skiten" ?

Jag tog bara vanlig "Yes" och vatten för att ta bort alla flugor och annat skit som fastnat i stället.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
CeltaniC skrev:
Beror på vad som är "skiten" ?

Jag tog bara vanlig "Yes" och vatten för att ta bort alla flugor och annat skit som fastnat i stället.

Tänk bara på o smörja in skinnet sen. YES torkar ut skinnet och då kan du få sprickbildningar i det. Inget kul vid klotning.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Biltema har lädertvål. Hoppa dock över deras läderolja och kör tex mink oil eller Ekol skinn-& läderbalsam istället.

Jag skulle inte tvätta mitt ställ i något så fettlösande som Yes, även om man smörjer in det efteråt blir det aldrig lika smidigt och nöt/rivstarkt som innan. Glycerintvål ska det vara. Har man långt till biltema borde det fungera lika bra med Lactacyd tvål från apoteket.

Last edited:

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Jag säger bara Såpa(som är återfettande till en viss del)+vatten, torka av med papper eller trasa och som pricken över i:et så avslutar jag med lämpligt skinnfett och vem vet det kanske rent av är VALFETT :banana :hihi

//TS

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Honke skrev:
Det är så att jag har köpt ett skinställ! och den är bra gammal å skitit! så jag tänkte höra efter om nån kan ge mig nåra tips hur man kan få det rent å fint?

Ljummet vatten, mild tvål och avslutande en kur med mirakelmedlet Läderbalsam som finns att få tag på hos valfri skinnhandlare. Mycket bättre än minkolja och annat krafs man smörjer skor med... :tummenupp

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Låter som bra förslag :D vad tror ni det kostar att lämna in den då? sen måste den sys till på 2 places! har gåt sönder i sömmarna! tanke på att det är en 17 år gammal ställ så :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...