Renault Kangoo maxi som rejsbuss

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Tänkte det kunde va lite nobelt att åka "långbaguette" till banorna så ... vad säger ni som har erfarenhet av Renault Kangoo? (Före 2007) Good or bad, bra eller a*n*u*s?

Är det något speciellt man bör känna till om dem!? Kända problem eller fallgropar med modellen?

(Ja, jag vet att det finns folkabussar och transiter... Experter finns det också alltd :rofl )

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
De var värst vilket gensvar man fick:va Har forumet somnat eller har jag ställt en hopplös fråga?

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Tror folk sover eller så kommer du främst få svar i stil med: "köp en större bil så du får plats med något :fatta!" :rolleyes:

Törs jag fråga varför du vill ha en sån liten sak att lasta hojen i?

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
jag kör en gammal 1,9 diesel, (korta modellen)

plockat bort mittväggen och satt dit ett vikbart framsäte.

nackdelar --- svinslö!, Det är franskt mög och ska betraktas som sådant vad som helst kan hända !!

fördelar --- billig att äga och ganska nätt och smidig (funderar på att byta till bensinare för att slippa Dieselskatten)

ska man på längre resor bör man överväga större bil.

Last edited:

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
jag kör en gammal 1,9 diesel, (korta modellen)

plockat bort mittväggen och satt dit ett vikbart framsäte.

nackdelar --- svinslö!, Det är franskt mög och ska betraktas som sådant vad som helst kan hända !!

fördelar --- billig att äga och ganska nätt och smidig (funderar på att byta till bensinare för att slippa Dieselskatten)

ska man på längre resor bör man överväga större bil.

Menar du att en hojen faktiskt får plats i korta modellen om man tar bort mittenväggen!? Jag har siktat in mig på den långa, helst bensinvarianten. Alltså, det är ju just drömmen om ett ekonomiskt (och parkeringsvänligt) alternativ som får mig att titta på Kangoo.

Serviceintervall? Barnsjukdomar?

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
försten... letar du fortfarande bil .. hittade en 7 år gammal tråd där vi diskuterade samma ämne

http://www.sporthoj.com/forum/showt...tt-f%E5-in-en-1000cc-i/page2&highlight=kangoo

skickar upp bild igen på kort kangoo med hoj i View attachment 428650

vad beträffande barnsjukdomar så RENAULT är en sjukdom så det lämnar inte så mycket övers.
service = olja filter en gång om året och en kamrem då och då
Ser fördelar med en mindre bil, men för en rejshelg,får man plats med så mkt mer än cykeln där inne?

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Ser fördelar med en mindre bil, men för en rejshelg,får man plats med så mkt mer än cykeln där inne?

Jag har med mig

Depåstöd fram och bak.
Bensin dunkar 2 St
Däck krängnings utrustning
Liten solstol
Och ett liten veektygslåda med det viktigaste.
Är man jävligt får man plats med ett litet party tält också
Eller fler stolar.
Personlig utr
1 set däck
Däckvärmare
Sladvinda
Vad man inte får plats med ...

Stora verktygsskåpet
Klickgolv till det stora depåtältet som inte heller går in
Polarens alla grejer
Polaren höj
Mer däck
Övernattnings utr.
Allt annat som man kan tänka sig behöva om man ska vara borta mer än 1 dag.

Kangoon är rymligare än en vw transporter som man lastar 2 hojar i.

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Kylskåp får man inte plats med :DDSC_0314.jpg

raoul

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Hoj
2006, Honda CB600F Hornet
vad beträffande barnsjukdomar så RENAULT är en sjukdom så det lämnar inte så mycket övers.

Usch, måste tyvärr instämma lite här. I familjen har vi haft en Kangoo -99:a sedan våren 06 (inte som racebuss, men till transport av ved, jordfräs och annat bra-ha). Ägandet har inte varit problemfritt. Framförallt nyckeln/elektronik har havererat ordentligt en gång (tog flera månader för lokala märlesverkstaden att reda ut, men så var de rätt snorkiga också), utöver det tror jag att nyckelkretskortet gått sönder två ggr. Har också hänt nu och då att startmotorn går fint, men sedan startar inte bilen. Nix. :gnissla Dessutom var det något jäs med ett hjul/lager (minns inte exakt vad då det börjar vara ett tag sen) redan under typ första året vi hade den, kostade en nätt summa att byta ut. :(

Nu har vi ju den kvar och visst knallar den och går, men jag skulle nog rekommendera något annat om du går i köptankar.

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
försten... letar du fortfarande bil .. hittade en 7 år gammal tråd där vi diskuterade samma ämne

http://www.sporthoj.com/forum/showt...tt-f%E5-in-en-1000cc-i/page2&highlight=kangoo

skickar upp bild igen på kort kangoo med hoj i View attachment 428650

service = olja filter en gång om året och en kamrem då och då

Oopps... Jag blev just pinsamt väl överbevisad om att jag borde ta mig någonstans med mina planer ;-) Nä, drömmen om att rejsa dör aaaldrig. Känna markens kittlande mot knä't, doften av gummi, ljudet av en ylande motor... Stöön!!

Ser trångt ut med kort modell av Kangoo.

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
mm visst är det trångt ,, men överväger man en lång kan man lika gärna köpa en full size. (tycker jag, tappar smidigheten med en lång kangoo.)

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
En sporthoj ska passa pefekt i en kangoo maxi / nissan kubistar lång.
Körde en hel del med en sådan och det funkar. Problemet är att det är jäkligt trångt att få plats att spänna fast hojen.
Ang problem så är det ju en fransk bil. Vissa bara går och går medan andra bara strular...
Kolla speciellt att inte styrservon hackar. Den är dyr att byta.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC