DanSund skrev:Vad är det som är problemet?
Banane skrev:Den startar utmärkt när den är kall.
Men oftast när den är ljummen eller varm vill den inte starta alls. Jag maler med startmotorn ett antal långa gånger utan en endaste tändning. Sen rätt som det är smäller den igång som vanligt.
När den väl går går den bra, kanske nån enstaka misständning på tomgång.
Svahn skrev:Skulle tippa på Impulsgivare när du har sånt problem..Samma problem som du beskriver
Japps skrev:Kan även vara en jordkabel mellan motor och styrenheten som glappar.
Den sitter på vänster sida (framifrån sett) och jordar till höger fjäödertorn.
Hackar den när du svänger och liknande?
Mark skrev:har du några fartränder på renaulten?
Prova med ett par sånna här trimränder.
Men som sagt skulle jag bytat impuls-givaren för jag vet att dem har problem med dem...O som Japps sa: Bilen start inte om den e sönder (stämmer delvis men inte till 100%,,För det händer där finns "glapp" inne i impulsgivaren..O kan säga att Renualt har bytat många sådan...Så detta skulle jag först bytat...Japps skrev:Men skulle det vara impulsgivaren som är sönder så funkar inte bilen... Den arbetar endast på signaler från svänghjulet med att indikera läge för gnista samt indikation för insprutning. Tändspolarna tror jag inte så mycket på heller, skulle dom vara sönder så brukar inte motorn gå jämt. Går motorn jämnt när den väl är i gång?
Nä jag tror mer på att den tappar bränsletrycket så en bränslepump är nog att föreslå. Vi har fått byta några pumpar på renaultarna. På volvo-bilarna funkar det som så, främst turbo bilarna att om dom besitter samma startsvårigheter så är det bränsleregulatorn som packat ihop på grund av att ett membran inne i regulatorn läcker igenom så tappar den bränsletrycket. Jag kan kolla mer ingående på jobb och återkomma med svar
Kolla även jordkablar mellan motor och chassit så där är riktig kontakt.
Lyser det några kontrolllampor?
Ventilerna är hydrauliska på dom, så det är uteslutet
I värsta fall så åk in och få felkoderna avlästa, så får du mer ingående svar där.
Svahn skrev:Men som sagt skulle jag bytat impuls-givaren för jag vet att dem har problem med dem...O som Japps sa: Bilen start inte om den e sönder (stämmer delvis men inte till 100%,,För det händer där finns "glapp" inne i impulsgivaren..O kan säga att Renualt har bytat många sådan...Så detta skulle jag först bytat...
Japps skrev:Jo det är sant det med, tänkte inte på den biten faktiskt :kocko
Banane skrev:Nu har biljewulen börjat tjuvdö då o då på tomgång också.
Skall köra i injectioncleaner o byta stift...
Undrar om det finns det mer kunskap i ämnet skitbilar som Renault Megane...
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |