bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu behöver jag lite tips, har tömt tanken på bensin, lossat kranen och pluggat hålet med en 16 mm gummislang och en M16 bult. Det blir ju kvar lite bensin förmodar att röret som kranen sitter i som går upp en bit i tanken och vänder man på tanken så är det ju samma sak att röret till tanklocket går ner en bit i tanken så man inte får ut all bensin. Detta spelar väl i sig inte så stor roll men då jag skvalpar på tanken så hörs det ett svagt rasslande av skit i tanken, det hade ju varit bra att få bort detta på nåt sätt.
Skall jag gå på med cellulosathinner nu även om det är kvar lite bensin och avfetta tanken invändigt och kolla efter eventuella läckage, sen ta citronsyran och då man är klar med den försöka skölja ur skiten med rikligt med vatten och sen avsluta med maskindiskmedel och ytterligare sköljning då man är klar? Eller skall man skölja tanken med vatten innan man börjar med citronsyran för att spä ut bensinen så det minskar med bensinrester och i den vevan också försöka skölja ur lös skit?
Hur brukar ni göra?
Skall jag gå på med cellulosathinner nu även om det är kvar lite bensin och avfetta tanken invändigt och kolla efter eventuella läckage, sen ta citronsyran och då man är klar med den försöka skölja ur skiten med rikligt med vatten och sen avsluta med maskindiskmedel och ytterligare sköljning då man är klar? Eller skall man skölja tanken med vatten innan man börjar med citronsyran för att spä ut bensinen så det minskar med bensinrester och i den vevan också försöka skölja ur lös skit?
Hur brukar ni göra?