Rengöra luftfiltret på crossen

Frontlastaren

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2013
Hoj
KTM 250 -06
Har rengjort luftfiltret och det är nu 98% rent från smuts. Dock kan man se några små partiklar här och där i luftfiltret. Måste man få bort dem, i så fall hur?

Har sköljt med bensin och tvål och försökt blåsa ut skiten med tryckluft men det finns några små korn som fortfarande sitter kvar i luftfiltret.

gissla

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2012
Hoj
450st kåttar från 2012
Får du inte ens bort det med tryckluft/tvätt lär det knappast "sugas" in i motorn. Är du endå nojjig köp nytt luftfilter kostar inte många kronor. Lycka till! :)

Frontlastaren

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2013
Hoj
KTM 250 -06
De partiklarna jag oroar mig för har nästan trängt igenom hela filtret, så partiklarna är bara centimeter från att komma ut till insuget.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Grovsköljning i avfettning och därefter in i tvättmaskinen på jobbet som främst är till för arbetsoveraller. Då har jag iofs några dussin filter att tvätta samtidigt.
Därefter brukar jag köra crossutrustningarna i samma maskin. Inbillar mig att maskinen blir lite extra rengjord då. Och så kör jag sena helgnätter när jag tror att ingen ska se mitt bus. Men vid ett tillfälle kom ju en kollega och frågade mig om det var jag som hade de där "hattarna" i torktumlarn. Hans flickvän var missnöjd med doften jag gett hennes underkläder... :va

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha