injection cleaner borde väl funka för förknasare också?
Kemetyl har väl iofs lite olika produkter för bränslesystem som enligt jörgen här på SH rensar upp rätt bra. =)
Ja kemetyls grå flaska, som det står akut på. Den verkar det vara drag i. Tom mina ventiler vart plåtrena från sot och jod-röda.
Någon som vet exakt var den går att köpa? Helst i närherten av Kungsholmen eller Bromma.
Jag har varit inne på två mackar i stan utan att dom haft den :-(
Hur mycket bensin ska jag ha i tanken när jag häller i Ki akut?
Jag brukar köpa den på mackar, men jag minns inte var jag köpte den sist. DEt kan ha varit Shell lindhagensplan, eller Shell på Solnavägen, eller Ok Vällingby. Den är inte ovanlig.
Flaskan är avsedd för 50 liter bränsle enligt texten, så en stark busgrogg till en trilskande hoj är nog säg en 1/3 av flaskan
Jag har varit på Shell Lindhagensplan utan att hitta den. Var inne på en OK/Q8 mack också som inte hade den.
Ingen som vet en exakt mack som har den. Börjar bli trött på att inte hitta den.
Kuriöst. Ikväll var jag ute och provkörde hojen efter helgen kambyte. Jag stannade då till och tankade på två av de mackar jag nämde ovan. Ki-Akut fanns då på hyllorna vid både Shell Lindhagensplan samt Shell på Solnavägen. Shell-macken på Solnavägen kommer på höger sida om du kör från stan över Solnabron.
Kvällsbild från Shell Lindhagensplan
View attachment 310014
Kvällsbild från Shell Solnavägen
View attachment 310015
Men det är ju helt perfekt. Tack så mycket!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|