Rengöring av CPU-kylare.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag har en sån här i min dator som nu börjar bli rejält dammig och skitig. Har testat att rengöra den med fuktade tops med väldigt liten framgång. Någon som kan komma med tips på ett vettigt sätt att få ren den? Dammsugaren är bara att glömma då man inte kommer åt med en vanlig.

312473.jpg

En annan grej.. Kan man smörja upp datorfläktar på något vettigt sätt?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Dammsugare ska man glömma iaf, dom orsakar statisk elektrisitet som dödar vilken dator som helst! Jag har vart med när folk har sprängt datorer mha dammsugare som har tänt damm i dom :brinnerup
Skruva loss den (inga fleecekläder och ta i ett element innan du börjar) och tvätta den i vanligt vatten :tummenupp

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Dammsugare ska man glömma iaf, dom orsakar statisk elektrisitet som dödar vilken dator som helst! Jag har vart med när folk har sprängt datorer mha dammsugare som har tänt damm i dom :brinnerup
Skruva loss den (inga fleecekläder och ta i ett element innan du börjar) och tvätta den i vanligt vatten :tummenupp

Tvätta en elektrisk fläkt i vanligt vatten? Nja, det får andra hålla på med.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Ja, alltså, du ska ju inte ha datorn igång när du gör det! :huvet Eller är du rädd för att det ska vara lite ström kvar i den? :5sure

A: Jag orkar inte montera bort den då det var ett satans pill att få dit den.
B: Elektronik + vatten = obra.

Blir till att testa att blåsa med svindyrluftpåburk.

Dark_Messenger

Guest
Jag har en likadan. Den blir asskitig jag vet. Jag brukar köra ner damsugaren så långt det bara går och mojsa runt lite mellan flänsarna. Allt försvinner inte men det mesta går att få bort med den metoden. Jag vet att man inte får göra så, att det är liVsfaRLiGt osv men min burk har utstått den bahandligen i flera års tid nu och inte kolat så jag vettefan hur mycket jag tror på det där.... :)

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!

Skämtar du? Sprängt datorn? :näsblod
Visst det är inte bra.. men jag har damsugit alla mina datorer utan att fått några problem med dem. Lite fin på handen bara och undviker att nudda vid prylarna...

Kanske ska sluta med det då...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Skämtar du? Sprängt datorn? :näsblod
Visst det är inte bra.. men jag har damsugit alla mina datorer utan att fått några problem med dem. Lite fin på handen bara och undviker att nudda vid prylarna...

Kanske ska sluta med det då...
Det var på jobbet, jag stog å installerade program, och eftersom jag hade tagit bort chassit på pulpeten som datorn satt i så passade polarn jag jobbade med på att dammsuga. Jag antog att han skulle dammsuga lite i själva skåpet, inte i datorn, så jag blev mäkta förvånad när nått small så förbannat å datorn tvärdog :brinnerup Då hade det blivit en dammexplosion i datorn! När vi skruvad isär den sen (den var rätt död) så var det svetsloppor i det rostfria höljet efter gnistorna mellan den å dammsugarn.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA