Rengöringsmedel för bränslesystem, skadligt??

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Okej ,intressant, tack för tipset!

Såg att du fått tips om K-sprit variant Ki-akut, provade du den??

Hör av dig när du använt den där Red Line-produkten!

Enligt dom på meka så har dom ej hört någon som varit riktigt nöjd med Ki akut utan dom rek denna produkt istället. Och om man gogglar lite så hittar man en del som testat denna med märkbar skillnad. Har provat STP akut i flera olika bilar men aldrig märkt någon skillnad.Så det ska bli intressant och se. Men den jädrans flaskan kostar runt 100kr mer men visst blir det skillnad så är det okej. Enligt test är det den enda av alla dessa sorter som finns som tar bort mest vatten från systemet.

Red Line Bensintillsats SI-1
- Motverkar knackningar och glödtändningar.
- Motverkar tvekningar och ryckningar vid gaspådrag.
- Rengör förgasare.
- Rengör spridare.
- Tar bort vatten.
- Motverkar rost i bränslesystemet.
- Rengör insugningsventiler från beläggningar.
- Smörjer förbränningsrummet.
- Sänker bränsleförbrukningen.
- Ger ökad förbränning med renare avgaser som följd

Kommer ge mitt omdöme nästa vecka ska hälla på den imorgon men kan inte börja köra förren på tisdag då jag har bes och nu körförbud. Och jag har lite ryckig gång på fullgas och att den tvekar på acc så om det hjälper kommer jag att märka detta. Så får vi se om man får tillbaka alla 65 starka hästar. Hehe känns som man sitter på en startmotor med tanke att man hade en Ninja 1200 innan med 190 pållar.[/QUOTE]

(Jag kan inte annat än le stort när jag läser vad du skrivit.Strax innan avställningen var jag fullt övertygad om att en förgasarsynkning var nödvändig när hojen började uppföra sig något tvivelaktigt.Hällde i RedLine tillsatsen i tanken endast 20 mil innan avställningen och fick en mindre överraskning när hojen efter dessa tjugo mil i det närmaste gick som en dröm.Tvekan vid fartökning på mellanvarv var helt borta.Startade klockrent vid kallstart och mindre avgaspuffar ibland vid start var helt borta samt så drog den mindre bensin med samma sorts körning.Stod bara och stirrade och undrade vad fan det egentligen var i den där dyra flaskan som nu lyckats med det som man egentligen inte vill tro på.Men nu vet jag och är milt sagt både förvånad och road av att det tydligen fungerar.Möjligt att det förklarar varför denna produkt lyckats överleva genom åren.) :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring