Renovera fjädring var?

MC Doktorn

Guest
Tackar hade inte en aning om att du hade brutit armen krya på dig (jobbar ju själv som Ortoped så jag förstår)



Just nu undrar jag om det kanske är värt ändå att investera i en S46PR1C2LS
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Den mystiske Öhlins Jocke svarar inte.Vem är han och vad gör han?
Har han gått under jorden!!

Googlar jag får jag 1840 resultat.På eniro 262 svar, han har en Co/ adress.
En kringflackande stötdämparexpert erfterlyses.
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Har tröttnat på att sk konsulter aldrig ringer tbx och fixarfrasse blev sur för att jag skrev lite negativt här.

Så det blir till att fixa det själv dvs mycket billigare och så lär man sig något :yoparty
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
En stötdämpare är ju en mycket simplare konstruktion än vad en knäled är, så¨in och grotta lite bara, glöm bara inte att bedöva dig med lite pilsner så det inte gör så ont när du skjuter fjädern i pannan på dig själv :D
lycka till.
 

Jimmy Lindström

The champ!
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
mfl.
Vi fixar din fjädring, man har ju som sagt en hel del erfarenheter och några titlar som svarar för det.

Vi renoverar & uppdaterar nästan all std. fjädring & givetvis racegrejer då vi är aukt. Öhlins.

Lev. tid under säsong upp till 2v, bara maila eller ringa för offert.

MVH. Lindström Racing & Motor AB
www.lindstrom-racing.se
info@lindstrom-racing.nu
08-550 187 00
Vi finns i Södertälje, välkommna.
 

Dr.Bike

Guest
Vi gör alla typer av fjädringsinställningar/renoveringar/ombyggnationer på samma sätt som ENG berättar om Kumlins.
För alla vanligen förekommande hojfabrikat finns oxå ett otroligt prisvärt alternativ med cartridgesystem för gaffeln.

Detta tillsammans med uppgradering och renovering av bakdämparen ger dig en fjädring som räcker minst upp i SBK här hemma i Sverige.

Allt till ett pris som får dig att häpna när du vet vad andra liknande komponenter och jobb brukar kosta.
PM:a för offert.

www.racerepairs.se
 

MC Doktorn

Guest
En stötdämpare är ju en mycket simplare konstruktion än vad en knäled är, så¨in och grotta lite bara, glöm bara inte att bedöva dig med lite pilsner så det inte gör så ont när du skjuter fjädern i pannan på dig själv :D
lycka till.

Inget lager kommer någonsin överträffa knäledens hållbarhet och funktion.

Vi fixar din fjädring, man har ju som sagt en hel del erfarenheter och några titlar som svarar för det.

Vi renoverar & uppdaterar nästan all std. fjädring & givetvis racegrejer då vi är aukt. Öhlins.

Lev. tid under säsong upp till 2v, bara maila eller ringa för offert.

MVH. Lindström Racing & Motor AB
www.lindstrom-racing.se
info@lindstrom-racing.nu
08-550 187 00
Vi finns i Södertälje, välkommna.

Har haft er i åtanke men min tidigare erfarenhet av er var ok och sannolikt en del otur .....jag har numera accepterat att få oljiga fingrar.
Dvs begränsningen ligger inte i matarialet som jag åker på.

Vi gör alla typer av fjädringsinställningar/renoveringar/ombyggnationer på samma sätt som ENG berättar om Kumlins.
För alla vanligen förekommande hojfabrikat finns oxå ett otroligt prisvärt alternativ med cartridgesystem för gaffeln.

Detta tillsammans med uppgradering och renovering av bakdämparen ger dig en fjädring som räcker minst upp i SBK här hemma i Sverige.

Allt till ett pris som får dig att häpna när du vet vad andra liknande komponenter och jobb brukar kosta.
PM:a för offert.

www.racerepairs.se

Jag tror orginal grejerna håller bra klass och räcker ganska långt.
Har en Öhlinare bak och bytt fjäder fram och bak, tveksamt om jag/vi kan utnyttja mer än så?
Du vet erfarenhet är summationen av ens misslyckanden ;)
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jag tror orginal grejerna håller bra klass och räcker ganska långt.
Har en Öhlinare bak och bytt fjäder fram och bak, tveksamt om jag/vi kan utnyttja mer än så?

Originalgrejer har ju med åren blivit bättre och bättre.
Men det har även "top of the line" enheterna oxå blivit!
Konstigt hur människans gränser/krav hela tiden flyttas fram iaf.
Det jag vet är iaf att jag oftast varit nöjd med det jag haft.
Sen byter man gaffelolja och utropar: Men vaffaan hur har jag kunnat åka omkring med det andra skiten :)
Sen är karusellen igång...
Liknar lite en hojrenovering: Jag ska bara... å sen finns ingen återvändo.
Likaså med fjädring.
Precis som du säger: Nya fjädrar fram ÄR inget mindre än en revolution.
Varje litet steg märks stort.
Så först olja + rätt nivå, sen fjädrar.
Har man sen provat en cartridgeförsedd gaffel undrar man vad för cykelpumpar som fabrikerna skickar med ;)
Osv osv.

Så du har helt rätt!
Men oxå fel. :D
 

MC Doktorn

Guest
Originalgrejer har ju med åren blivit bättre och bättre.

Osv osv.

Så du har helt rätt!
Men oxå fel. :D

Sant att det kan alltid bli bättre, jag har insett att optimerad fjädring ger bättre varvtider.
Fråga bara vår snabbe Xtra förare med race erfarenhet sen 1999 som åkte snabbare med flera Sek på en sketen 600 med väl inställd fjädring jfr med 1000hojar han har erfarenhet på.

Nu är jag långt ifrån J Lindström som går in med fina bredsladdar i böjen och lämnar en fet lakritsremsa ur böjen.

N Haaland åker 1.37 på Anderstorp och M Nilsson 1.08 KGA med standard fjädring för några år sedan säger en del.

Jag är ljusår från dessa tider.

Jag kommer börja med väl inställd hoj med Öhlins bak och rätt fjädrar, blir det problem med det kommer nästa steg och konsultations behov.
bla bla
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Originalgrejer har ju med åren blivit bättre och bättre.
Men det har även "top of the line" enheterna oxå blivit!
Konstigt hur människans gränser/krav hela tiden flyttas fram iaf.
Det jag vet är iaf att jag oftast varit nöjd med det jag haft.
Sen byter man gaffelolja och utropar: Men vaffaan hur har jag kunnat åka omkring med det andra skiten :)
Sen är karusellen igång...
Liknar lite en hojrenovering: Jag ska bara... å sen finns ingen återvändo.
Likaså med fjädring.
Precis som du säger: Nya fjädrar fram ÄR inget mindre än en revolution.
Varje litet steg märks stort.
Så först olja + rätt nivå, sen fjädrar.
Har man sen provat en cartridgeförsedd gaffel undrar man vad för cykelpumpar som fabrikerna skickar med ;)
Osv osv.

Så du har helt rätt!
Men oxå fel. :D

Jag hoppas du har rätt, har själv kört på en helt original gixxer 1000 k3a. Nu till denna sommar blir det en 1000rr 04 med wilbers cartridge fram samt bakstöt :tummenupp Ska försöka komma ihåg tråden om ett par månader får man se hur det har gått..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top