Mätarn var på topp? Antar att du menar att det var fullt när du kollade i nivåglaset?
När du kollade oljenivån den andra gången, lät du hojen stå någon minut efter att du stängde av den så att oljan hann rinna ner?
Angående förgasarna så brukar de ha en dräneringsskruv, antar att det var den du hittade när det rann ut soppa. När du sen skriver att du "fumlade med ratten" under förgasaren så undrar jag om du skruvat på några andra skruvar? Att göra det utan att veta vad du sysslar med blir inte så bra.
Inte för att vara dryg men tänkte först skriva att jag rekommenderar dig att ta hjälp av någon, då du verkar sakna grundläggande teknikkunskaper. Sen läste jag första inlägget och förstod att syftet vara att skruva för att lära. Jag rekommenderar dig ändå att läsa så mycket som möjligt om fyrtaktsmotorer och motorcyklars funktion. Att bara skruva på måfå blir nog inte så bra varken för dig eller hojen. Lycka till!
Yes, mätgrejen för oljan visade fullt Jag vill minnas att jag kollade både när den var kall, när den hade fått gå ett tag och några minuter efter att den var körd. Men jag kan ha fått för mig saker, ska dubbelkolla ikväll. Kan det ha något att göra med att den står lutad på stödet?
Tack för omtanken Pier, du har rätt i att jag har obefintliga motorkunskaper, iallafall till för en vecka sedan. Det är därför jag är här på forumet och därför jag har beställt en manual för just den här modellen. Däremot har jag faktiskt goda tekniska kunskaper, det är till och med mitt jobb att utveckla och underhålla tekniska system, och jag tycker att jag vid det här laget är bra på att generellt avgöra vad jag kan pilla på för att se vad som händer, och vad jag behöver undersöka grundligare för att inte ha sönder något. Jag lär mig bäst genom att utforska och experimentera, och att skruva isär prylar och sätta ihop dem igen är the story of my life